اخبار

سرمایه‌ای که از ربات های انباردار جمع شد!

سایبرپژوه– شرکت «Locus Robotics» که استارت‌آپ جهانی در حوزه‌ی طراحی «ربات های انباردار» است، چندی پیش اعلام کرد که محصولات این مجموعه، از زمان تاسیس آن در ۲۰۱۶ تاکنون، ۱۵۰ میلیون دلار درآمدزایی کرده اند. مقر این شرکت در ماساچوست، تبدیل به یکی از بزرگترین مراکز تولید محصولات رباتیک جهان شده است.

دسته‌بندی کالا‌ها با ربات های انباردار

پیش‌بینی ها حاکی از آن است که طی چهار سال آینده، حدود یک میلیون ربات انباردار به بازار عرضه خواهد شد و تعداد انبار هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنند نیز به ۱۰ برابر تعداد فعلی خواهد رسید. بنابر گزارشات و پیش‌بینی های مرکز تحقیقات و آمارگیری «ABI»، تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۴ میلیون ربات تجاری در بیش از ۵۰،۰۰۰ انبار در سراسر جهان نصب می شوند؛ در حالی که در سال ۲۰۱۸ ربات های انباردار در کمتر از ۴۰۰۰ انبار فعالیت می‌کردند. هم‌اکنون ربات های انباردار در چین، به طور گسترده‌ای استفاده می‌شوند تا جایی که بنابر آمار های اعلام شده، حدود ۱۲.۵ میلیون شغل، فقط به واسطه‌ی ارتباط مستقیم با این ربات‌ها در این کشور بوجود آمده است! در آمریکا، به علت مکانیزه بودن عملیات های پشتیبانی و تهیه و تولید این ربات‌ها، فرصت های شغلی کمتری ایجاد شده است. ربات های شرکت «Locus Robotics» که «LocusBots» نامیده می‌شوند، قادر اند جعبه، سطل آشغال، کانتینر یا وسایل جانبی مانند اسکنر بارکد، چاپگرهای برچسب و سنسورها را شناسایی، کنترل، طبقه‌بندی و مدیریت کنند. آن‌ها اطلاعات را با هم به اشتراک می‌گذارند و دستورالعمل های مورد نظر را به کارگران منتقل می‌کنند. رفت‌وآمد این ربات‌ها، توسط یک سِروِر مرکزی کنترل می‌شود. وقتی که سفارشات مشتریان در سیستم های مدیریتی انبار ثبت می‌شوند، عملیات هایی که باید انجام شود، توسط این سِروِر برای ربات‌ها تعریف می‌شود؛ از این جهت، سیستم همیشه در یک حالت آماده‌باش قرار دارد.

وقتش که ربات‌ها به داد مدیریت می‌رسند!

سِروِر مرکزی که به «Locus» معروف است، با انتخاب مستقیم کارگران، مسیر‌ها و ربات‌ها بر اساس جانمایی و تواناییشان، مسیر و چگونگی حمل و نقل کالاها در انبار را کنترل می‌کند. البته تکنولوژی مربوط به مدیریت مرکزی این سیستم، با چالش های خاصی نیز روبه روست که انتظار می‌رود «Locus Robotics» به زودی آن‌ها را رفع کند. تمام اطلاعات عملیاتی ربات ‌های انباردار و کارگران همچون زمان فعالیت‌ها، حجم کار روزانه و ماهانه، موقعیت فعلی و سطح شارژ آن‌ها، در تعین دستورات لحاظ می‌شود. مشتریانی که سفارشات عظیمی را (از نظر تعداد) ثبت می‌کنند، می‌توانند تعدادی از این ربات‌ها را برای فعالیت های مخصوص خود، موقتا کرایه کنند! البته ناگفته نماند که فعالیت این ربات‌ها در انبار‌ها، به صورت کرایه‌ای انجام می‌شود و شرکت تولیدکننده‌ی این محصول، عملا آن ها را به هیچ شرکتی نمی‌فروشد! از این رو، همه خدمات پس از تولید نظیر تعمیر و نگه‌داری و بروزرسانی سخت‌افزاری/نرم‌افزاری این ربات‌ها، توسط «Locus Robotics» انجام می‌شود. در حال حاضر، حدود ۱۰۰ میلیون از این ربات‌ها، در سراسر جهان مشغول فعالیت هستند و به زودی، انباردار های پرنده نیز برای روان‌تر کردن حمل‌ونقل کالاها روانه‌ی مراکز دپوی بار خواهند شد! از بزرگترین مشتریان این محصول می‌توان به شرکت های اپل، DHL ، Boots UK و  Geodisاشاره کرد.

منبع
venturebeat

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا