اخبار

فوتومس اپلیکیشن تدریس خصوصی ریاضیات

سایبرپژوه اپلیکیشن معروف تدریس خصوصی ریاضیات به نام  فوتومس (Photomath) با تکیه بر پیشرفته‌ترین ابزار های هوش‌مصنوعی، تاکنون ۲۳ میلیون دلار برای صاحبانش درآمدزایی کرده است. شرکت «Deputat family»  اعلام کرده‌است که قصد دارد این درآمد را صرف سرمایه گذاری در زمینه هوش‌مصنوعی، متنوع‌سازی محصولات و بازاریابی خواهد کرد.

راه‌حلی برای یک بحران آموزشی با فوتومس

تخمین زده می‌شود که ۶۵٪ از خانوارهای ایالات متحده در این شرایط کرونایی، از ابزار های مختلف یادگیری آنلاین استفاده می‌کنند؛ اما از طرفی، بنابر گزارشات، ۱۱٪ خانواده‌ها از پس از نوامبر ۲۰۲۰ تاکنون هیچ ارتباط زنده‌ای با معلمین و اساتید دانشگاه‌ها نداشته‌اند. این گزارشات از مرکز تحقیقاتی «NWEA» که یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در پورتلند است صادر شده‌اند. بعد از تحلیل نمرات ۴.۴ میلیون دانش‌آموز پایه های سوم تا هشتم، مشخص شده که اکثریت این دانش‌آموزان، در طول همه‌گیری عملا هیچ آموزشی را در برخی از دروس مثل ریاضیات تجربه نکرده اند؛ این مسئله، ضروری بودن چاره‌اندیشی در رابطه با تهیه‌ی روش های تدریس خصوصی از راه‌دور را مشخص می‌کند. در چنین شرایطی، فوتومس «Photomath»، اپلیکیشن تدریس خصوصی ریاضیات بعد از همه‌گیری کرونا، به صورت تصاعدی رشد کرد تا جایی که تعداد کاربران آن، به رقم ۲۲۰ میلیون نفر رسید. این نرم‌افزار که در سال ۲۰۱۴ توسط «دامیر سابول» و چند تن از همکارانش طراحی شد، با استفاده از دید رایانه‌ای، از طریق دوربین گوشی های هوشمند مسائل ریاضی را دریافت کرده و ضمن نشان دادن مراحل پویای محاسبه و دستورالعمل های مربوطه، آن ها را حل می‌کند. این تیم پژوهشی، پیش از این، نرم افزار «PhotoPay» را برای تسهیل پرداخت های اینترنتی با موبایل عرضه کرده بودند که بعداً از فناوری آن، برای توسعه‌ی «Photomath» استفاده کردند.

تخم دو زرده؛ به کام تدریس از راه دور!

طراحی اپلیکیشن تدریس خصوصی ریاضیات، به صورت خیلی ساده ولی دقیق انجام شده است که تا حد زیادی، به یک زبان خاص برنامه‌نویسی مخصوص حل مسائل ریاضی، متکیست. «Photomath» از بسیاری از مسائل پیچیده‌ی ریاضی پشتیبانی می‌کند و با یک «ماشین حساب هوشمند» به کاربران اجازه می‌دهد تا مشکلات ریاضی اسکن‌شده را با صفحه‌کلید وارد یا ویرایش کنند. نمودارهای موجود در برنامه به تجسم مسائل ریاضی کمک می‌کند؛ بسیاری از آنها توسط گروهی از بهترین معلمان ریاضیات ایالات متحده که در مورد روش های نوین تدریس تحقیق می‌کنند و چارچوب هایی برای حل مسائل ریاضی ایجاد می‌کنند، طراحی شده‌اند. البته چندیست که یک پلتفرم مشابه، توسط طراحان این اپلیکیشن ارائه شده است که «Photomath Plus» نام دارد. این شبکه‌ی جدید، درعین اینکه امکانات زیادی به آن اضافه شده است ولی چند مورد از ویژگی های موجود در نسخه رایگان را نیز ندارد و ناگفته نماند که هزینه استفاده ماهانه از آن ۹.۹۹ دلار است. در این سرویس جدید، ابزار های دیداری و کمک آموزشی بسیاری برای بهبود یادگیری دانش‌آموزان لحاظ شده است. در حال حاضر، حدود ۱۰۰ کارمند، در بخش های مختلف مربوط به پشتیبانی نرم‌افزار فوتومس «Photomath» مشغول هستند؛ ارزش دارایی های این شرکت در حال حاضر، ۲۹ میلیون دلار است.
برای دانلود نسخه اندروید اپلیکیشن کلیک نمایید

منبع
venturebeat

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا