اخبار

بازاری مخفی برای ابزار های دیجیتالی مسروقه

آن‌سوی «دارک وب»

سایبرپژوه افزایش فروش ابزار های دیجیتالی مسروقه از اول سال ۲۰۱۹ تاکنون، به میزان ۲۵۰ درصد، موجب شده است تا موسسات و نهاد های مختلف در کشورهای گوناگون، به فکر راهکاری برای مقابله با این معضل جدید بیافتند. بسیاری از این مبادلات سیاه، در بازار های مجازی انجام می‌شود و از این جهت، راه حل های خاص خود را می طلبد.

افزایش جرایم سایبری با ابزارهای دیجیتالی مسروقه

به گزارش «Netacea» فروش ابزار های دیجیتالی مسروقه از ۱۰۰۰۰۰ مورد در ماه آوریل ۲۰۱۹ به بیش از ۳۵۰۰۰۰ مورد در مارس ۲۰۲۱ افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود که این بازار سیاه، با افزایش ماهیانه ۱۸۰۰۰ نفری، روند رو به رشد خود را حفظ کند. اخیراً، مبادله در بازار های آنلاین غیرقانونی نظیر جنسیس برای سرقت اطلاعات،رشد چشمگیری داشته است؛ اکثر این خرید و فروش ها در فضای «دارک وب یا اینترنت تاریک» صورت می‌گیرد اما پلت‌فرم هایی مثل جنسیس، نسبت به نمونه های مشابه، قابلیت دسترسی و پیگیری بیشتری دارد. دسترسی به «دارک وب» از طریق سیستم های دعوت دقیق و سازماندهی شده، محافظت می‌شود اما پس از ورود به این بازارها، انواع و اقسام سفارشات مربوط به اطلاعات و ابزار های دیجیتالی مسروقه را می‌توان در آن ها یافت. از داده های جزئی نظیر اثرانگشت گرفته تا اطلاعات حساب های کاربری افراد، در این فضای های سِرّی مبادله می‌شوند.

هدف از این حملات چیست؟

مجرمان سایبری، قربانیان را با بدافزارهای منحصر بفرد خود، هدف قرار می‌دهند تا به دستگاه ها و حساب های افراد در شبکه های مجازی، نفوذ کرده و اطلاعات مورد نیاز خودشان، از رمزعبور تا اثرانگشت را به دست آورند. هر کدام از این ابزار های دیجیتالی مسروقه، به وسیله خرید و فروش در فضای «دارک وب»، از ۰.۷۰ تا ۳۵۰ دلار برای مجرمان اینترنتی، درآمدزایی خواهد داشت! معمولا گران‌ترین سفارشات، به داده های حساب های بانکی افراد مربوط می‌شود. پس از تحویل سفارشات مذکور، سواستفاده مشتریان از اطلاعات افراد، از طریق ورود های غیرقانونی و مخفیانه به حساب های کاربری رمزگشایی شده از طریق مرورگر های خاص، زمینه را برای فجایعی فراهم می‌کند که احتمالا حسابی افراد و موسسات مختلف مخصوصا بانک‌ها را به دردسر بیاندازند!

منبع
venturebeat

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا