اخبار

با چت بات ، زندگی در کنار مردگان محال نیست!

آیا جاودانگی در جهان فیزیکی، شدنیست؟

سایبرپژوه– مایکروسافت می‌تواند مردگان را به جهان زندگی برگرداند؛ به عنوان یک ربات چت کننده! این غول تکنولوژی جدیدا حق امتیاز یک محصول خاص را ثبت کرده‌است که احتمال جذاب ثبت دیجیتالی افراد به عنوان یک چت بات را تا حد زیادی ممکن کرده است. دست آورد جدیدی که به راحتی می تواند در موقعیت های مختلف، مشابه افراد عمل کند.

برای چتبات ، زنده و مرده فرقی ندارد!

این سیستم به جای استفاده از روش مرسوم جمع آوری دیتا ها با استفاده از مکالمات و نوشته‌های فرد، در طیف گسترده ای از کاربران، از «داده‌های اجتماعی آن ها» مانند «تصاویر، داده‌های صوتی، پست‌های رسانه‌های اجتماعی، پیام‌های الکترونیکی و نامه‌های نوشته شده» برای ایجاد پروفایل هر فرد استفاده می‌کند. این برنامه هر فرصتی برای جمع آوری داده‌های اجتماعی در مورد یک فرد خاص را غنیمت می شمارد. داده‌های اجتماعی ممکن است برای ایجاد یا اصلاح یک شاخص خاص درباره ی شخصیت یک فرد خاص مورد استفاده قرار گیرند. «چت بات» تا حد عجیبی می‌تواند شبیه شخص واقعی به نظر برسد. بنابر اطلاعات ثبت شده در اسناد مربوط به  ثبت این اختراع، « در برخی جنبه‌ها، یک لحن یا آوای صوتی از فرد خاص ممکن است با استفاده از ثبت، تحلیل و پردازش داده‌های صوتی مربوط به آن فرد خاص، ویژگی های شگفت انگیزی از او را شبیه سازی کند.

 

حضور همیشگی با چت بات  !

با استفاده از این سیستم جدید، می شود یک مدل دو/سه ‌بعدی از یک شخص خاص با استفاده از تصاویر، اطلاعات شخصی یا داده‌های ویدیویی مرتبط با یک فرد خاص به عنوان خروجی، به دست آید. حق ثبت (‏مایکروسافت)‏به طور خاص در مورد این که چه کسی می تواند به عنوان سوژه این نوع از ربات‌ها انتخاب شود، هیچ محدودیتی را در نظر نگرفته است و بیان می‌کند که این گستره، شامل افراد زنده و حتی مرده می شود! شخص خاصی که خروجی چت-بات بوده و در واقع‏ یک نسخه فِیک از یک دوست، یک خویشاوند، یک آشنایی، یک شخص مشهور، یک شخصیت داستانی، یک شخصیت تاریخی، یک موجودیت تصادفی و غیره است، ممکن است با یک موقعیت قدیمی یا یک نسخه جعلی از شرایط فعلی در برابر شما ظاهر شود!

 

چت بات به چه کار می آید؟

همچنین این امکان فراهم آمده است که افراد، قبل از مرگ خود، یک نسخه دیجیتالی پیشفرض از خودشان را برای این ماشین جدید، تعریف کنند. این فرآیند بسیار ساده خواهد بود و مطابق با آنچه که در بایگانی ثبت اختراع (‏مایکروسافت)‏نشان‌داده شده ‌است، با تایید درخواست و موافقت با جنبه های اجتماعی و حفظ الگوی ارتباطی افراد از سوی خودشان، آغاز می‌شود. به این ترتیب، سیستم،  به داده‌های اجتماعی فرد خاص دسترسی پیدا می‌کند و یک «شخصیت منحصر بفرد» ایجاد می‌کند که «چت-بات» به راحتی می تواند در موقعیت های مختلف، مشابه فرد مورد نظر عمل کند. با این حال ، در حالی که این فناوری تقریبا برای هر کسی قابل استفاده است ، بهترین کاربری آن این است این برنامه، برای انجام دستورات افرادی که به طور خاص نمی توانند از تلفن های هوشمند استفاده کنند، بکار گرفته شود. این حق اختراع بیشتر بر ارتباطات مجازی و پیامهای فوری یا چت متمرکز است و واقعا قرار نیست که مردگان را از دل گور هایشان، برانگیزاند!

6

منبع
Technuws

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا