اخبار

رابط مغز و کنسول بازی گیمینگ فقط با سیگنال‌های مغز!

سایبرپژوه:  در رابطه با رابط مغز و کنسول بازی ، «گیپ نیوئل» از بنیان گذاران شرکت تولید بازی های رایانه‌ای «Valve» برنامه های بزرگی برای سیستم هایی ایجاد ارتباط بین مغز و بازی‌های کامپیوتری دارد؛ او در یک مصاحبه که با شبکه اخبار ۱ نیوزلند ، پیرامون جدیدترین دست‌آورد های این شرکت در زمینه حذف موانع ارتباط مستقیم مغز با کنسول بازی صحبت کرد.

افسانه‌ای در چند قدمی تحقُق!

باوجود آنکه، در شرایط فعلی، به نظر می‌رسد راه درازی تا تجاری‌سازی یک محصول، با این رویکرد، در پیش باشد، اما «گیپ نیوئل»، معتقد است که این ایده، در آینده‌ای نه چندان دور، دیگر در انحصار داستان های خیالی و علمی نخواهد بود و وارد جهان واقعی می‌شود. او باور دارد که نادیده گرفتن این ایده، عملا یک اشتباه احمقانه برای هرکدام از غول های گیمینگ در دنیاست. نیوئل می گوید که «Valve» در حال حاضر با هدست های «OpenBCI» در حال توسعه نرم افزار های «open-source»  خاصی با هدف درک آسان‌تر سیگنال های مغز افراد برای کنسول های بازی است. ایده های بلند پروازانه تر او، شامل تفسیر و پیش‌بینی سیگنال های مغز افراد می‌شود. به گفته این کارآفرین عرصه بازی‌سازی، توانایی انسان در انجام بازی های موجود، توسط اجزای فیزیکی بدن ما یا به قول خودش « لوازم جانبی گوشتی» محدود شده است.

برقراری ارابط مستقیم با مغز یک «گِیمِر» می تواند امکانات بسیار بیشتری را ایجاد کند. نیوئل می گوید: «دنیای واقعی در مقایسه با تجربیاتی که می توانید از طریق نصب یک رابط بین مغز انسان و یک کنسول‌بازی ایجاد کنید، مسطح ، بی رنگ و مبهم به نظر می رسد.»

آیا، بازار این محصول‌جدید را خواهد پذیرفت؟

شرکت «Valve»  قبلاً درمورد تمرکز تحقیقاتیش روی رابط های مغز و کنسول بازی به صورت علنی صحبت کرده است. در کنفرانس توسعه دهندگان بازی ۲۰۱۹ ، به نقل از Venture Beat ، «مایک آمبیندر» ، یکی از روان‌شناسان مشاور شرکت «Valve»، پیرامون تحقیقات این مجموعه در این حوزه سخنرانی کرد؛ او در این کنفرانس، درباره‌ی بسیاری از پژوهش‌های مربوط به این موضوع صحبت کرده و خیلی از مواردی را که نیوئل در مصاحبه اخیر خود بیان کرده است ، اظهار داشته بود. سوای بحث های مربوط به گیمینگ، نیوئل می‌گوید که هدست های «OpenBCI»، می تواند در زمینه های دیگر زندگی مانند خوابیدن، به افراد کمک کند. علی رغم این احتمالات ، او اعتراف می کند که رابط های مغز و رایانه، می‌توانند خطرات خاصی را نیز به دنبال داشته باشند. خطراتی که در شرایط فعلی، امکان دارد افراد سالم را به مرز جنون برساند و عقل آن‌ها از کار بیندازد. به نظر او، پیشرفت محصولات در این زمینه، به حدی سریع خواهد بود، که بسیاری از آن‌ها، بعد از اینکه، مدت کمی از تجاری‌سازیشان می گذرد، از رده خارج خواهند شد و طرفداران خود را از دست خواهند داد؛ زیرا دائما، رابط های جدیدی به بازار روانه خواهد شد که هرکدام، سرعت دریافت یا پیش‌بینی سیگنال های ذهنیشان، قوی‌تر از دیگریست.

منبع
12

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا