اخبار

جدید‌ترین مدل تجزیه و تحلیل سه‌بعدی با هوش مصنوعی

موتور جستجوی سه بعدی Physnaقصد دارد که حدود ۲۰ میلیون دلار، روی تجزیه و تحلیل سه‌بعدی اشیا به صورت دیجیتالی، سرمایه‌گذاری کند؛ این شرکت که کار خودش را به عنوان یک استارت‌آپ در شهر «سین‌سیناتی» ایالت اوهایو آغاز کرد، با ارائه‌ی یک پلت‌فرم مدل‌سازی سه‌بعدی جدید بر اساس ابزار های هوش مصنوعی، گام مهمی در زمینه‌ی طراحی دیجیتالی اشیا برداشته است.

یک استارت‌آپ موفق

چندی پیش، تیم تحقیقاتی «Physna» اعلام کردند که قصد دارند برای ارتقاء خدمات خود، ۲۰ میلیون دلار روی فناوری های هوش‌مصنوعی، سرمایه‌گذاری کنند و از درآمد هایی که از این سرمایه‌گذاری، عایدشان می‌شود، برای جذب مشتریان جدید، رشد تیم های خود و توسعه امکاناتشان استفاده کنند. جستجو با استفاده از مدل های سه بعدی تک قطعه‌ای و فیزیکی ، مانند مدل CAD یا روش اسکن سه بعدی ، اغلب دشوار است؛ به ویژه هنگامی که این قطعه جزئی از یک وسیله بزرگتر باشد (به عنوان مثال ، پیچی که  عضوی از یک مجموعه است.) راه‌حل‌های سنتی، هزینه‌بر و زمانبر بوده و این مسائل، روی فرآیندهای شناسایی قطعات تأثیرگذار بوده اند. تخمین زده شده است که در حالی که بیش از ۷۰ درصد اقتصاد متمرکز بر کالاهای فیزیکی است ، کمتر از ۱درصد نرم افزارها توانایی مدیریت داده های سه‌بعدی را دارد. آقای «گلن وارنر» مدیر عامل شرکت های «Paul Powers و CTO»، مجموعه‌ی «Physna» را در سال ۲۰۱۵ تاسیس کردند که در اصل برای محافظت از طراحی محصولات در برابر سرقت مالکیت معنوی طراحی شده بود. اما در سال ۲۰۱۶ ، این شرکت با هدف پر کردن شکاف بین دنیای فیزیکی و دیجیتال با استفاده از فن آوری های یادگیری ماشینی که مدل های سه بعدی را به داده های قابل درک توسط نرم افزار تبدیل می کند ، وارد دنیای تجزیه و تحلیل سه‌بعدی اشیا شد.

آچارفرانسه‌ای برای طراحی!

«Physna» ساختار مدل های سه بعدی را به قسمت های جزئی تقسیم کرده، آنها را تجزیه و تحلیل می کند و نحوه ارتباط مدل های مختلف را با یکدیگر مشخص می کند. مشتریان می توانند با جستجوی یک مدل سه بعدی، مدل جزئی مربوط به آن، اندازه گیری های هندسی و بسیاری دیگر از اطلاعات مربوط به آن را به‌دست بیاورند. هوش مصنوعی «Physna» با شناسایی دقیق اطلاعات توصیفی ، طبقه بندی ، هزینه و مواد داده های مربوط به اشیا را با دقت بالایی پیدا می‌کند. این پلت‌فرم تمام قطعات مشابه بکار رفته در اشیا و حتی اجزای داخل مجموعه های پیچیده را به همراه محل و اندازه دقیقشان نشان می دهد. این فناوری می تواند از طریق مدل های موجود هوش مصنوعی و اطلاعات داده شده توسط تیمی از مهندسان مجرب، از مدل های مختلف یادگیری ماشینی استفاده کند. همچنین می‌تواند فراتر از پیش بینی های مربوط به «تولید، برآورد هزینه‌ها، مواداولیه و چگونگی‌ساخت» وسایل عمل کرده و عملکرد قطعات را بر اساس داده های تاریخی پیش‌بینی و نقایص بالقوه طراحی را کشف کند. این شبکه‌، سفارش های زیادی از وزارت دفاع آمریکا و حدود صد شرکت مختلف در حوزه های هوافضا، خودروسازی، پزشکی و روباتیک برای تجزیه و تحلیل سه‌بعدی اشیا مختلف، دریافت کرده است و از آگوست سال ۲۰۲۰ که در دسترس عموم قرار گرفته‌است، تاکنون صد‌ها هزار نفر از امکانات آن، استفاده کرده اند. این شرکت تاکنون، برای صاحبان خودش، ۲۹ میلیون دلار، سودآوری داشته است!

منبع
venturebeat

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا