اخبار

پیش‌بینی حرکت اجسام تنها با یک عکس توسط هوش مصنوعی

سایبرپژوه– محققان شرکت «سامسونگ»، ابزار جدیدی مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه داده اند که می تواند حرکت اشیا را از روی داده‌های تصویری و حتی حسی! پیش بینی کند. این چهارچوب ها، در عین اینکه پس از عکس برداری از موقعیت های مختلف اشیای در حال حرکت، سطح و ابعاد سه بعدی آن ها را محاسبه کرد، می تواند یک نمای کلی از این اجسام را به تصویر بکشد.

پیش بینی حرکت اجسام

پیش‌بینی حرکت  آنالیز انتقال!

در همین راستا، تیم های پژوهشی شرکت «سامسونگ» با همکاری دانشمندان دانشگاه های «مک گیل و یورک» بررسی کردند که آیا یک سیستم AI(هوش مصنوعی) می‌تواند حرکت آتی یک شی را از اندازه‌گیری‌های بصری و حسی حالت های پیشین آن تشخیص دهد؟ تحقیقات قبلی نشان داده‌اند که پیش‌بینی حرکت اشیا و مسیر انتقال آن، به دلیل اصطکاک های ناشناخته، خواص هندسی و توزیع فشار نامشخص در سطح مرتبط با محیط، بسیار مشکل است. برای پیش‌بینی حالت ساکن یک شی، در حین ارتباط فیزیکی با محیط، آن‌ها از آنچه که «پیش‌بینی حالت نهایی» می‌نامند، استفاده کردند تا همراه با مجموعه داده های تصویری مربوط به حرکت در صحنه ‌های پویا، آزمایشات بسیاری انجام دهند. از جمله این آزمایشات می توان به بررسی حرکت نهایی «اشیاءِ رها شده بر روی یک سطح صاف، لغزش از روی یک سطح شیب‌دار، و پراکندگی جمعی از اشیاءِ منظم» اشاره کرد.

 

ایده آلی برای پیش‌بینی حرکت اجسام !

در این آزمایش‌ها، محققان می‌گویند که روش آن‌ها قادر است مکان نهایی اجسام را پیش بینی کرده و حتی مشخصات حسی نتایج این حرکات، نظیر «صدا، انفجار و تغیرات دمایی» را نیز به دست آورد. گفته می شود که بررسی ها، دقت بالایی را در عملکرد این سیستم جدید نشان می‌دهد. محققان در صحبت هایی که با خبرگزاری های مختلف داشته اند، اعلام کرده اند که این سیستم جدید، در حالت ایده‌آل خودش، حتی می‌تواند حرکت اشیایی که تصاویر قبلی از آن‌ها موجود نیست را تنها بوسیله‌ی آنالیز یک تصویر، تجزیه و تحلیل کرده و خواص فیزیکی آن را نیز محاسبه نمایند؛ حتی نتایج برخورد آن با سطوح دیگر نیز شناسایی شده و نتیجه تماس آن با سایر اجسام نیز بررسی می‌شود. این سیستم، برای پیش‌بینی حرکت اشیا در سناریوهای فیزیکی-حرکتی مختلف، از ساختار های چندگانه برنامه نویسی استفاده می‌کند؛ اطلاعات بصری ویژگی‌های ظاهری اجسام مانند شکل، رنگ و موقعیت سه‌بعدی را ثبت می‌کند، در حالی که نشانه‌های حسی-تماسی، اطلاعات‌های مهمی در مورد تعامل نیرو های محیطی، حرکت اشیا و نتایج شیمیایی تماس های حاصله، ارائه می‌دهد

منبع
VentureBeat

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا