اخبار

اتومبیل خودران از چنگ قوانین دست و پاگیر آزاد شد!

ایالات‌متحده، وسایل نقلیه از نوع اتومبیل خودران را از رعایت برخی استانداردهای فنی معاف کرد! به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی دولت ترامپ در حالی که روز پنج شنبه، از سالن جلسات، خارج شد،  اعلام کرد که دولت، در حال صدور قوانین جدیدی است که به سازندگان وسایل نقلیه خودکار اجازه می‌دهد تا برخی از استانداردهای فنی مورد نیاز وسایل نقلیه معمولی را به اصطلاح دور بزنند!

چتر حمایت دولت، بالای سر اتومبیل خودران!

رفع قوانین دست‌وپاگیر، هزینه‌های تولید و نگه داری این نوع وسایل نقلیه را کاهش خواهد داد. همچنین «اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها» ( NHTSA) اعلام کرده است که این قوانین و استانداردهای خاص، تنها شامل اتومبیل های خودرانی شد که برای حمل کالا طراحی شده‌اند، و اتومبیل های خصوصی، از این نوع معاینات، معاف نخواهد بود. قوانین جدید، که پس از ماه‌ها مشورت صادر شد.

همچنین به تولید کنندگان خصوصی وسایل نقلیه حمل مسافر، برای طراحی وسایل نقلیه عمومی بدون نیاز به اپراتور، مخصوصا وسایل با فرمان اتوماتیک، اختیار بیشتری خواهد داد. این اولین باری است که در آمریکا، اقدام قابل‌توجهی برای حذف موانع به‌کارگیری وسایل نقلیه بدون کنترل سنتی انسانی انجام می شود؛ از جمله این اقدامات، صدور مجوز برای تولید وسایل نقلیه شخصی بدون صندلی راننده و امکانات مربوط به آن است. همچنین طی چند روز اخیر، متن یک قانون نهایی که همه تغییرات صورت گرفته در قوانین را در بر می‌گیرد و در روز چهارشنبه امضا می‌شود، در رسانه ها منتشر شده است، اما مشخص نیست که چه زمانی به طور رسمی در نهاد های فدرال، به تصویب خواهد رسید.

 

اتومبیل خودران؛ دُردانه‎‌ای برای قانون گذاران!

جیمز ائنز، معاون سازمان NHTSA در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما با قوانینی که پیش از توسعه فن‌آوری‌های اتومات وضع شوند تا مانع ناخواسته و غیر ضروری برای نوآوری و بهبود ایمنی وسایل نقلیه شوند، مخالفیم.» صنایع خودرو و IT مدت‌ها است که NHTSA را تحت فشار قرار داده‌اند تا استانداردهای ایمنی وسایل نقلیه موجود را اصلاح کند؛ چرا که این قوانین دست‌وپاگیر، هزینه های بسیاری، روی دست تولید کنندگان ماشین‌ها و کامیون‌های خودکار گذاشته اند. NHTSA تخمین زده‌است که این قانون جدید، برای سازندگان ماشین های اتوماتیک، تا سال ۲۰۵۰ تا ۵.۸ میلیارد دلار یا ۹۹۵ دلار برای هر وسیله نقلیه براساس تخمین تولید ۵.۸ میلیون وسیله نقلیه، صرفه جویی خواهد داشت.

ائتلاف چند شرکت بزرگ آمریکایی، از جمله ویمو، فورد موتور، اوبر و الفبت، اعلام کرده است که این قانون ” موانع نوآوری را رفع خواهد کرد، در حالی که ایمنی مد نظر برای سرنشینان وسایل نقلیه را بنابر استانداردهای جاری NHTSA تامین می‌کند.” کتی چیس، رئیس NHTSA گفت که این سازمان “با دنبال کردن اولویت حذف به اصطلاح موانع نظارتی-مقرراتی به منظور تسهیل معرفی اتومبیل های خودران” گام مهمی در راستای پیشرفت صنعت خودروی کشور برداشته است. همچنین او پیشنهاد داد که قوانین حداقلی برای تولید کنندگان به تصویب برسد تا سایر موانع موجود نیز از سر راه صنعت خودرو، برچیده شود.

منبع
VentureBeat

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا