اخبار

مطالعات زوال عقل به کمک هوش مصنوعی

سایبرپژوه محققان به سیستم هوش مصنوعی دست پیدا کرده‌اند که قادر است آسیب های وارده به مغز انسان را شناسایی و تحلیل کند. هدف این مجموعه انجام تحقیقات پیشرفته و تکنیک های مربوط به مطالعه زوال عقل با استفاده از هوش مصنوعی (AI) ، یادگیری ماشینی (عمیق) است.

پرسش های بی‌جواب درباره مطالعات زوال عقل

هوش‌مصنوعی که اغلب از مدل های شبکه های عصبی انسان الهام گرفته است ، اخیراً زمینه های مختلفی نظیر رایانش امن، تجزیه و تحلیل تصویر، پردازش و ترجمه زبان‌ها به هم، اتوماسیون و رباتیک را دگرگون کرده است. با استفاده از تحولات اخیر در زیرساخت های محاسباتی و قدرت پردازش اطلاعات، AI معیارهای جدیدی را برای عملکرد تعیین کرده است، نوآوری های جدیدی در رشته های مختلف مهندسی ایجاد کرده و دائما، بخش های گوناگونی از جریان اصلی علم و فناوری را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اما در این میان، هیجان بسیاری در مورد قدرت هوش مصنوعی برای مراقبت های بهداشتی در سراسر کشور وجود دارد و مطالعات زوال عقل نیز از این قاعده مستثنی نیست. در حال حاضر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، تجزیه و تحلیل شبکه های عصبی را بهبود بخشیده و منجر به کشف مسیرهای جدید بیولوژیکی و سیستم های دخیل در زوال عقل و بیماری های مرتبط با آن شده اند. با این حال ، بسیاری از سوالات و چالش های مهم تحقیقاتی در این حوزه، همچنان حل نشده باقی مانده‌اند؛ به عنوان مثال، بشر هنوز به « چگونگی کشف الگوها و سازوکارهای ذاتی موجود در داده های بیولوژیکی عظیم و بسیار ناهمگن» یا « بهترین شکل ادغام داده ها از روش های مختلف ماشینی یا مطالعات گروهی» پی نبرده‌است. هنوز ذهن بسیاری از دانشمندان به این مسئله مشغول است که چگونه می‌توان نتایج حاصل از یادگیری ماشینی را تفسیر کرد و یا به کمک آن، روش های درمانی نتیجه‌بخشی را برای مقابله با زوال عقل تعریف و عملکردشان را تسریع کرد؟

امید دانشمندان به هوش مصنوعی برای بهبود زوال عقل

پاسخ به چنین سوالاتی در به نتیجه رساندن AI برای مقابله با زوال عقل نقش اساسی ایفا خواهد کرد و محققان امیدوارند که به زودی، به راه حل هایی در این رابطه دست پیدا کنند. این تحقیقات جمعی، در سه دسته موضوعی گسترده‌ی «مکانیسم های اساسی، تحقیقات ترجمه(تفسیر) و کاربردهای بالینی سازمان یافته» تقسیم شده اند. دانشمندان سفارشات تحقیقاتی بسیاری در رابطه با استفاده از هوش مصنوعی ، یادگیری ماشین یا روش های آماری پیشرفته مرتبط برای تجزیه و تحلیل داده های مربوط به زوال عقل در تمام سطوح زیست شناسی از جمله سطوح مولکولی ، سلولی ، ارگانیسم ، رفتاری و جمعیت دریافت کرده اند؛ موسسات مختلف، دانشگاه‌ها، صنایع گوناگون، جامعه‌ی پزشکی و حتی دولت‌ها، جزو نهاد ها و مجموعه هایی هستند که از پیشبرد این تحقیقات، سود می‌برند. گستره‌ی این تحقیقات بسیار بالاست؛ به حدی که مسائل مختلف مربوط به دنیای میکروسکوپی، مزوسکوپی و ماکروسکوپی و حتی اپیدمیولوژی جمعیت در این دامنه‌ی تحقیقاتی وجود دارند. هوش‌مصنوعی در مواردی مثل ژنتیک، تصویربرداری از سلول‌ها، عکس‌برداری از مغز، ارزیابی قوای شناختی انسان، خانه هوشمند، حل مسائل چند هدفه، کشف دارو و تصمیم گیری بالینی برای زوال عقل و بیماری های مرتبط استفاده شود و از این راه، کار پزشکان مغز و اعصاب را بسیار راحت‌تر از قبل کند.

منبع
biomedcentral

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا