اخبارتکنولوژی و هوش مصنوعی

بازی‌های رایانه‌ای در سبد حمایتی صادرات

سایبرپژوه– حوزه محتوای دیجیتال به ویژه صنعت بازی یکی از صنایعی است که ظرفیت توسعه صادرات ایران در آن بالا است و در سال‌های اخیر اتفاقات قابل توجهی در این صنعت رخ داده است. بر مبنای همین توانمندی‌ها، حمایت‌های صادراتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از بازی‌های رایانه‌ای افزایش یافت.

چند سالی است که در ایران، پروژه‌های موفقی در زمینه انتشار بازی‌های ایرانی در بازارهای بین‌المللی آغاز و شده و به نتیجه رسیده است. با هدف توانمندسازی تیم‌های بازی‌ساز در زمینه ورود به بازارهای صادراتی و همچنین حمایت از توسعه برنامه‌های صادراتی در حوزه بازی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برنامه حمایتی مشترکی را آغاز کردند.

بر اساس توافقات به‌ عمل آمده میان مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری، ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، دستورالعمل‌ حمایت‌های صادراتی مشترک از تولیدکنندگان بازی‌های رایانه‌ای به مرحله اجرا رسیده است.

حمایت‌های صادراتی این دستورالعمل مشترک، براساس درخواست تیم‌های بازی‌ساز در سامانه همگرا و ارزیابی سطح آمادگی محصول برای حضور در بازارهای بین‌المللی به تیم‌های حوزه بازی اختصاص خواهد یافت.

منتورینگ و مشاوره در حوزه تولید و انتشار بین‌المللی بازی، شرکت در دوره‌های آموزشی مرتبط با صادرات بازی، تهیه گزارش تحقیقات بازار بین‌المللی و یا طرح کسب‌وکار صادراتی، استفاده از ابزارهای بازاریابی و اطلاع رسانی بین‌المللی، حضور مستقل شرکت‌ها در رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی، حمایت از اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری و ثبت محصولات و علائم تجاری در بازارهای هدف صادراتی از جمله این حمایت‌ها است.

منبع
مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا