اخبار

هم تیم شدن آلفابت و مایکروسافت در زمین زیست پزشکی !

سایبرپژوه– تیم‌های تحقیقاتی شرکت «آلفابت» به همراه مایکروسافت برای پیش بردن تحقیقات زیست پزشکی بین رشته ای هم‌کاری می‌کنند. بخش زیادی از پروژه های تحقیقاتی شرکت آلفابت بر علوم مربوط به سلامت و زندگی انسان تمرکز دارد و این مجموعه تصمیم دارد تا با موسسه مایکروسافت روی این پروژه ها، مشارکت استراتژیکی داشته باشد؛ دامنه این همکاری پژوهشی به حدی وسیع است که بسیاری از دانشگاه های مطرح در عرصه بین الملل همچون MIT و هاروارد هم در این اتحاد تحقیقاتی وارد شده اند.

زیست پزشکی، زمین بازی جدید!

گفته شده است که این تحقیقات، توسط تیم های تخصصی مختلفی که هر کدام، روی حوزه های خاصی از علوم تخصص دارند، انجام می گیرد. این چینش نیرو های بین رشته ای، بنابر تصمیم مدیران ارشد این مجموعه ها صورت پذیرفته است. آلفابت در سال ۲۰۱۵ بخش زیست-پزشکی خود را به عنوان یک واحد مستقل راه‌اندازی کرد و کمی بعد، آن را مجددا نامگذاری کرد. در سال‌های پس از آن، به طور جدی تعدادی از پروژه‌های متمرکز بر سلامت را آغاز کرده‌است، از جمله یک سرمایه‌گذاری مشترک روی مسائل مربوط به دیابت به ارزش ۵۰۰ میلیون‌دلار، که با شرکت سانوفی انجام شد؛ این پروژه برای بهبود در وضعیت بیماران بالینی به صورت هوشمند انجام شد؛ همچنین یک برنامه ثبت و پردازش داده‌های سلامت چهار ساله برای افراد مبتلا به بیماری های مختلف طراحی و اجرا شد.

سابقه همکاری های تحقیقاتی در عرصه‌ی زیست پزشکی

در سال ۲۰۱۹ با موسسه Broad که یک مرکز تحقیقات بیوپزشکی و ژنومی در کمبریج است، هم‌کاری کرد تا یک بستر پژوهشی چند رشته ای موسوم به Terra firma را برای تجزیه و تحلیل داده‌ها با هدف تحقیقات زیست-پزشکی در بیماری‌های انسان، راه‌اندازی کند. Terra در تلاش است تا تحقیقات مشترک بیوپزشکی را از طریق شرایط ایجاد شده سریعا به سرانجام برساند؛ چنین تحقیقات اشتراکی می توانند محققان را با یکدیگر و با مجموعه داده‌ها، ابزارها و قدرت محاسبه که آن‌ها برای پیشبرد مطالعات خود نیاز دارند، مرتبط کند. علاوه بر این، فرصتی فراهم می شود تا اطلاعات و توانایی هر کدام از مجموعه ها، مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد و پژوهشگران هر موسسه، داده های بسیاری در مورد ساختار ها و کم و کیف سیستم های موجود در موسسات دیگر به دست بیاورند

دست آورد جهان زیست پزشکی از این قبیل همکاری‌ها چه بوده است؟

این بدان معنی است که یک محقق می‌تواند منتظر برخی تجربه های جدید و عملکرد های تازه‌ای در زیرساخت های علمی Terra مخصوصا در زمینه ی زیست-پزشکی باشد. در نهایت، محققان آزادی و انعطاف‌پذیری بیشتری برای استفاده از زیرساخت‌ها و ابزارهای پردازش داده خواهند داشت که به طور مثال Googles و سایر رقبایش نیز از دسترسی به این منابع، محرومند؛ از جمله تجزیه و تحلیل سیناپسی Azure و روش یادگیری ماشینی مخصوص آن؛ و این به معنای هدایت تحقیقات برای بهبود کیفیت کلی زندگی به دور از اظهارنظر های بحث برانگیز، در جامعه ‌های مشترک عاری از  اختلافات سیاسی و رویکردهای مختلف دیگر برای بررسی نظریه های تحقیقاتی است. این اتفاق، می‌تواند سرآغاز فصلی نو در آینده‌ی تحقیقات و پژوهش های جامعه بشری باشد.

1

منبع
VentureBeat

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا