اخبارتکنولوژی و هوش مصنوعی

هوش مصنوعی ؛ اسلحه جدید علیه کرونا

کویید 19 در یک قدمی پیش‌بینی

سایبرپژوه– هوش مصنوعی می‌تواند کارهایی بیش از یادآوری یک آهنگ یا پیشنهاد نوشتن ایمیل را انجام دهد؛ حتی می‌تواند نتایج واقعی بیماران کووید-۱۹ را پیش‌بینی کند.

لاریسا کازابوری (Larissa Casaburi)، محقق دانشکده پزشکی دانشگاه ویرجینیای غربی از هوش مصنوعی برای بررسی چگونگی تأثیر کار در معدن زغال سنگ بر نتایج بیماری کووید-۱۹ استفاده می‌کند؛ او همچنین در حال بررسی تأثیر دود و سیگار یا داشتن یک بیماری مزمن ریوی بر نحوه بهبود بیماران کووید-۱۹ است.

کازابوری، به عنوان دانشیار رادیولوژی، گفت: «یکی از ویژگی‌های یادگیری ماشینی این است که می‌تواند مدل‌‎های پیش‌بینی شخصی‌سازی شده را توسعه دهد. این دارو دقیق است؛ این یک رویکرد جدید برای بهبود مراقبت از بیماران است و علاقه زیادی به تحقیق در مورد آن وجود دارد.»

وی و همکارانش با استفاده از داده‌های جمعیت شناختی و بهداشتی مرتبط با بیماران کووید-۱۹ در ویرجینیای غربی، یک مدل یادگیری ماشینی ایجاد خواهند کرد که نتایج بیماران را براساس متغیرهای متعدد پیش‌بینی می‌کند. آنها این اطلاعات را از رجیستری «WVU» تهیه می‌کنند.

به گفته این محقق دانشگاه ویرجینیای غربی، هوش مصنوعی باعث تجزیه و تحلیل دقیق‌تر از مدل‌های آماری سنتی می‌شود. مدل ایجاد شده به‌وسیله «SporeData»، شریک این پروژه، ابتلای بیماران به آسم، انسداد ریوی مزمن یا سایر بیماری‌های ریوی را بررسی خواهد کرد. در این روش، سی‌تی اسکن ریه‌های آنها و اینکه آیا آنها به بیماری مزمن ریه مبتلا هستند، سیگار می‌کشند، در معدن زغال سنگ کار کرده‌اند یا عوامل دیگر ارزیابی می‌شود.

مؤسسه علوم بالینی و ترجمه ویرجینیای غربی مبلغ ۳۰ هزار دلار در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده است. کازابوری اظهار داشت که ویرجینیای غربی، عمدتاً به دلیل داشتن افراد بیشمار سیگاری، به طور منحصر به فردی برای آزمایش فرضیه انتخاب شده است. زیرا در این شهر تقریباً ۲۵ درصد مردم سابقه سیگار کشیدن دارند.

طبق گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، ویرجینیای غربی همراه با مِین (Maine) بیشترین آمار شیوع آسم را دارد. بیماری انسداد ریوی مزمن (COPD) نیز در این ایالت شیوع دارد. در سال ۲۰۱۱، مرکز گزارش داد که ۸.۹ درصد مردم ویرجینیای غربی به این بیماری مبتلا شده‌اند. اما یکی از مهم‌ترین بخش‌های این پروژه، جمعیت زیاد کارگران در معدن زغال سنگ در ویرجینیای غربی است. به گفته اداره اطلاعات انرژی، ویرجینیا غربی بزرگ‌ترین کارفرمای کارگران زغال سنگ در سال ۲۰۱۶ بوده است.

مدل یاد شده می‌تواند به پزشکان کمک کند تا مراقبت از بیماران کووید-۱۹ را به جای استفاده از یک رویکرد متناسب با همه، به صورت فردی انجام دهند. تحقیقات گزارش شده در این نشریه از سوی مؤسسه علوم بالینی و ترجمه ویرجینیای غربی (WVCTSI) پشتیبانی شد. بودجه این مؤسسه به‌وسیله کمک هزینه بالینی و ترجمه «IDeA» از انستیتوی ملی علوم پزشکی عمومی تحت شماره جایزه «U54GM104942» برای پشتیبانی از مأموریت ایجاد زیرساخت‌های تحقیقاتی بالینی و ترجمه با هدف تأثیر بر ناهماهنگی‌های بهداشتی در ویرجینیای غربی تأمین می‌شود.

منبع
سایبربان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا