اخبار

همکاری کوالکام و مایکروسافت برای توسعه AR

شرکت Qualcomm Technologies با مایکروسافت برای تسریع پذیرش واقعیت افزوده (AR) (Augmented Reality)در هر دو بخش مصرف کننده و سرمایه ­گذاری، همکاری کرده است.

هر دو شرکت معتقد به فراجهان هستند، دنیایی از جهان های مجازی که همه به هم مرتبط هستند، مانند رمان هایی همچون Snow Crash و Ready Player One. h. اکنون غول موبایل، شرکت کوالکام، با مایکروسافت متحد شده است، که AR را از طریق فناوری هولو لنز خود پیش ببرد. این همکاری در راستای بسیاری از اتحادها مانند شرکت های بزرگ فناوری، سازندگان بازی و سایرین است که برای واقعی ساختن متاورس با هم رقابت می کنند.

کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام، در یک رویداد مطبوعاتی گفت که شرکت‌های کوالکام با مایکروسافت در چندین طرح برای پیشبرد اکوسیستم کار می‌کنند، از جمله توسعه تراشه‌های AR سفارشی برای فعال کردن موج جدیدی از عینک‌های واقعیت افزوده کم مصرف و سبک وزن برای ارائه تجربیات غنی و همه‌جانبه. او گفت که کوالکام «بلیط شما به متاورس» است!

کوالکام در حال ساخت یک تراشه AR سفارشی برای اکوسیستم مایکروسافت است. آمون می گوید که این برای عینک های ای آرِ سبک وزن خواهد بود.

از نظر آمون شرکت‌ها قصد دارند نرم‌افزارهایی مانند Microsoft Mesh و Snapdragon Spaces XR Developer Platform را ادغام کنند. روبن کابالرو، معاون شرکت واقعیت ترکیبی در مایکروسافت نیز در بیانیه ای گفت:

هدف ما الهام بخشیدن و توانمندسازی دیگران برای کار جمعی برای توسعه آینده متاورس است – آینده ای که مبتنی بر اعتماد و نوآوری است.

با سرویس‌هایی مانند Microsoft Mesh، ما متعهد هستیم که امن‌ترین و جامع‌ترین مجموعه از قابلیت‌ها را به متاورس‌هایی ارائه دهیم که دنیای فیزیکی و دیجیتال را با هم ترکیب می‌کنند و در نهایت حس حضور مشترک را در بین دستگاه‌ها ارائه می‌کنند.

منبع: venturebeat.com

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا