اخبار

مکانیزه کردن باتری سه‌بعدی خوراک جدید اتوموبیل!

شرکت بلک استون، قصد دارد تا به زودی، از باتری های کاملا جامد سه‌بعدی جدید خود، رونمایی کند. این شرکت سوئیسی، اعلام کرده است که این کار، بعد از دستیابی اولیه این شرکت به تکنولوژی اختصاصی مکانیزه کردن باتری سه‌بعدی، ممکن شده است؛ به زودی تولید انبوه نوع «یون لیتیوم جامد» در این محصولات برای صنایع مختلف آغاز می گردد.

سرمایه‌هایی که جذب می شود!

این شرکت از طریق زیرمجموعه تابعه آلمانی خود که بلک استون تکنولوژی (GmbH)  نام دارد، در توسعه نسل بعدی فناوری های مربوط به باتری سرمایه گذاری کرده است. این سرمایه ها، خصوصا روی تکنیک های مکانیزه کردن باتری های سه بعدی ، متمرکز شده اند که با تحقیقات در مورد تولید انبوه باتری ها، تلاش می کنند تا تراکم انرژی بیشتر و امکان تعداد دفعات شارژ بالاتری را محقق سازند. هولگر گریتزکا، مدیر عامل شرکت بلک استون تکنولوژی (GmbH) در این باره اعلام کرده است: «همراه با تحولاتی که تا به امروز در فناوری مکانیزه کردن باتری سه‌بعدی انجام داده ایم، این دست‌آورد جدید،  زمینه را برای تولید انبوه سلول های باتری حالت جامد هموار می کند. تصور بر این است که بازارهای بزرگی مانند صنعت خودروسازی، صنایع دریایی و شبکه های بی سیم نسل پنجم، از امکانات ویژه‌ای که سلول های  مکانیزه حالت جامد سه‌بعدی می توانند ارائه دهند، بهره مند خواهند شد.

دگرگونی صنایع با مکانیزه کردن باتری سه‌بعدی

ایلان ماسک که یکی از بزرگترین سرمایه‌گزاران صنعتی و مهندسان مطرح این دوران است، به دو مسئله‌ی مهم پیرامون آینده‌ی صنعت باتری‌سازی اشاره کرده است که شامل « دستیابی به نسل بعدی فناوری باتری و تامین مواد اولیه مورد نیاز برای تولید این باتری ها» می شود. تقاضا برای اتومبیل های الکتریکی به احتمال زیاد به زودی به حدی بالا خواهد رفت که خط تولید کارخانجات، به کلی برای تهیه نیاز بازار، تغیر خواهند کرد؛ این اتفاق، تاثیرات شگرفی روی روند پیشرفت نسل های مختلف باتری‌ها خواهد گذاشت.  بلک استون مخزن باتری های مکانیزه‌ی سه بعدی را توسعه داده و آزمایش نمود تا از بهبود نحوه عملکرد آن، مطمئن شود. نتایج تست های اولیه، حاکی از آن بود که نسل جدید این محصولات، تا حد قابل توجهی از نظر تراکم و فشردگی حجم باتری، امکان شارژ متعدد و هزینه های تامین ان ارتقاء پیدا کرده است. این شرکت سوئیسی همچنین با استفاده از فناوری خاص مکانیزه کردن باتری های سه‌بعدی ، روند تولید انبوه این باتری ها را، به کلی تغیر داده است و احتمالا، این تغیرات، همچنان طی چند سال آتی ادامه داشته باشد. تولید این نمونه های اولیه نشان خواهد داد که فناوری بلک استون می تواند بسیاری از کامپوزیت های باتری، پوشش ها و الکترولیت های حالت جامد مورد نیاز برای تولید انبوه را بکار گرفته و آینده‌ی جهان انرژی را، به کلی دگرگون سازد.

منبع
3dprintingmedia

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا