اخبار

سرویس جدید هوش مصنوعی مایکروسافت و سلامت تکنولوژیک

سایبرپژوه شرکت مایکروسافت، با خرید یک سرویس جدید هوش مصنوعی، افق جدیدی از تکنولوژی را روی مشتریان خود گشود؛ این مجموعه طی یک معامله بزرگ، یکی از پیشرفته‌ترین پلتفرم های AI را به قیمت ۱۹.۷ میلیارد دلار، از شرکت «Nuance» خریداری نمود و با این کار، گوی سبقت را از رقبای قدیمی خود در حوزه سلامت تکنولوژیک، یعنی اَپل و گوگل ربود.

همکاری دو غول فناوری در زمینه سلامت تکنولوژیک

شرکت «Nuance» یکی از پیشروترین مجموعه‌ها در حوزه‌ی «تشخیص و ترجمه صوتی» و به طور کلی «هوش مصنوعی» است؛ محصولات این شرکت، در طیف وسیعی از مشاغل از جمله شغل های پزشکی و درمانی، استفاده می‌شوند. بسیاری از این پلتفرم ها، بر مبنای پیوند دائمی با فضای ابری مایکروسافت طراحی شده اند. مواردی از این قبیل، روابط بین این دو مجموعه را عمیق‌تر از پیش می‌کرد و در نهایت، همین همکاری‌ها بود که زمینه ارائه سرویس « Dragon Nuance» را در راستای بالا بردن سطح مراقبت پزشکی-درمانی جامعه در دوران همه‌گیری کرونا، فراهم کرد. به طور کلی، بعد از پیدایش کووید ۱۹، بخش زیادی از خدمات ارائه شده توسط مایکروسافت، در جهت «مقابله با شیوع این بیماری و اولویت دادن به حوزه سلامت» متمرکز شد. خرید شبکه هوش مصنوعی جدید«Nuance» توسط مایکروسافت نیز در همین راستا انجام شده است؛ این بزرگترین خرید مایکروسافت از زمان خرید LinkedIn به ارزش ۲۶ میلیارد دلار است. بنابر گفته های مدیرعامل شرکت مایکروسافت، ساتیا نادلا، سرویس جدید هوش مصنوعی مایکروسافت برای بکارگیری گسترده شبکه های عصبی در محل های زایمان و مدیریت بهتر مراقبت های بهداشتی مربوطه، استفاده خواهد شد. به گفته نادلا، «هوش مصنوعی، مهم‌ترین اولویت تکنولوژیک این مجموعه است و مراقبت های بهداشتی، فوری ترین زمینه کاربرد آن است»

یادگیری ماشینی و درمان در  سلامت تکنولوژیک

اخیرا، بسیاری از محصولات هوش مصنوعی «Nuance»، متناسب با فعالیت‌های بالینی عرضه می‌شود که از جمله آن‌ها می توان به دستیار مجازی تحلیل سابقه پزشکی اشاره کرد؛ این شرکت، همچنین یک مدل زبان جدید مبتنی بر یادگیری ماشینی را عرضه کرده است که می‌تواند نظرات پزشکی و مکالمات افراد را برای طبقه‌بندی و ثبت در پرونده سلامت افراد، یادداشت نماند. وجه مشترک همه این محصولات، مبنای یادگیری ماشینی آن‌هاست و این مسئله، تا حد زیادی سبب جلب نظر مدیران مایکروسافت به این محصولات شده است.

بنابر اعلام مایکروسافت، سرویس جدید هوش مصنوعی، ظرفیت های اطلاعاتی این مجموعه را حول محور خدمات درمانی، دوبرابر خواهد کرد و پیش‌بینی می‌شود که میلیارد ها دلار برای آن، سودآوری خواهد داشت. انتظار مدیران مایکروسافت بر این است که سرمایه‌گذاری ۱۹.۷ میلیارد دلاری روی این شبکه مصنوعی، ظرف مدت کوتاهی جبران می‌شود؛ نمونه های رقیبی که توسط اپل و گوگل، عرضه شده اند، نسبت به سرویس جدید هوش مصنوعی مایکروسافت، بسیار قدیمی‌تر و ساده‌تر بوده و همین مسئله، مایکروسافت را در موقعیت خوبی قرار داده است.

منبع
venturebeat

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا