اخبار

مدیریت کشاورزی به کمک هوش مصنوعی

سایبرپژوه «Bowery Farming» یکی از بزرگترین شرکت هایی است که در زمینه تکنولوژی مدیریت کشاورزی در آمریکا فعالیت می‌کند. این شرکت اخیرا اعلام کرده است که به یک سیستم مدیریت کشاورزی به کمک هوش مصنوعی، دست پیدا کرده است. این سامانه جدید، روی دو مزرعه در اطراف شهر های بالتیمور و نیویورک پیاده شده و تست های اولیه‌ی مربوط به آن ها موفقیت‌آمیز قلمداد شدند.

پیوند «کشت‌و‌صنعت» و «یادگیری ماشینی» در مدیریت کشاورزی

شرکت «Bowery Farming» در این سیستم جدید که «مزرعه X» نام دارد، بسیاری از محصولاتی را که جزو اقلام فروشی این شرکت به حساب می‌آیند نظیر سبزیجات، صیفی‌جات، توت فرنگی و گوجه فرنگی کشت می‌کند. سطح کشت و جزئیات این کشاورزی فوق‌مدرن تاکنون توسط هیچ کدام از مسئولین این مجموعه اعلام نشده است اما در بیانیه‌ی ادواری این شرکت، «مزرعه X» به عنوان یکی از بزرگترین و پیچیده ترین نمونه های تحقیق و توسعه کشاورزی فوق‌نوین در جهان توصیف شده است. بنابر گفته های سخنگوی «Bowery Farming»، در راستای توسعه‌ی مدیریت کشاورزی به کمک هوش مصنوعی، قرار است یک مزرعه خصوصی دیگر در اواخر سال ۲۰۲۱ در پنسیلوانیا و نزدیک به جاده‌ فلوریدا افتتاح شود. بنابر گفته های مسئولین، بازده و راندمان این مزارع جدید، در حال حاضر ۱۰۰ برابر بیشتر از روش های سنتی کشاورزی در فضای باز است. همچنین این مجموعه، در نظر دارد که در نزدیک هر کلان‌شهر در ایالات متحده آمریکا و بسیاری از کشور های جهان، مزارع سرپوشیده‌ای از این نوع بسازد. البته ناگفته نماند که تلاش های مشابهی در اقصی نقاط جهان در حال انجام است؛ چندی پیش اعلام شد که یک شرکت در سنگاپور، به صورت جدی تحقیق و پژوهش پیرامون یک راه حل نهایی جهت عملیاتی کردن کشاورزی در محیط های خانگی یا وسایل نقیله را آغاز کرده است.

پذیرش گلخانه‌های هوشمند در جامعه برای مدیریت کشاورزی

مدیریت کشاورزی به کمک هوش مصنوعی یکی از عرصه های جذاب برای شرکت های مربوط به حوزه‌ی تغذیه است. فقط طی چند سال گذشته، چندین استارت‌آپ آمریکایی، توان خود را روی کشت کاهوی ارگانیک در خانه با استاندارد های مورد قبول مشتریان متمرکز کرده اند. در این راه، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، کمک بسیار بزرگی برای این مجموعه‌ها به شمار می‌اید. سالانه کنفرانس های زیادی در اقصی نقاط جهان، برای رفع چالش های کشاورزی به کمک هوش‌مصنوعی برگزار می‌شود. احتمالا تا چند سال آینده، گلخانه های چند محصوله‌ی هوشمند بسیاری در کلان‌شهرها، سر بر خواهند آورد. این مزارع فوق‌مدرن، به صورت لحظه‌ای و با دقت بالایی، تصویربرداری و مراقبت شده و داده های اولیه، چالش های پیش‌آمده و راه‌حل ها، توسط ابزار های هوش مصنوعی، تحلیل و ارائه می‌شوند. مسئولین شرکت «Bowery Farming» اظهار امیدواری کرده اند که با جذب سرمایه های مردمی و منابع مالی عظیم، بتوانند روند رشد اینگونه مزارع را سرعت ببخشند. رضایت عمومی، از محصولات این نوع گلخانه‌ها، با توجه به سلامت، ارگانیک بودن و قیمت مناسبشان، در سطح بالایی قرار دارد.

منبع
https://venturebeat.com/2021/02/11/bowery-cto-injong-rhee-on-the-grand-challenge-of-ai-for-indoor-farming/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا