اخبار

روبات‌ های تقلب در بازی‌ها، بحرانی برای بازی‌سازان!

بنابر گزارش های مراکز آمارگیری مجازی، استفاده از «ربات‌ های تقلب در بازی‌ها»، تا حد بی‌سابقه‌ای، افزایش یافته است؛ بنابر صحبت های «آلون دایان» بنیانگذار و مدیر عامل شرکت «Unbotify»، ربات‌های متقلب و به طور کلی کلاهبرداری اینترنتی، در هر برنامه و اپلیکیشنی می‌تواند رخنه کرده و دسترسی های غیرمجازی را برای کاربران، فراهم کند. با سایبرپژوه همراه باشید

سیاه بازی به سبک گِیم!

چندی پیش اعلام شد که بین ۵ تا ۱۵ درصد از کاربران بازی های آنلاین در واقع از ربات ها استفاده می کنند. تاکنون بسیاری از صاحب‌نظران عرصه‌ی بازی های آنلاین، نظیر « Dean Takahashi» در مورد منشا و دلایل استفاده از ربات های متقلب و کلاهبرداران، اظهار نظر کرده اند. آن ها معتقدند که مقابله با این چالش جدید، نیازمند هماهنگی و انگیزه‌ی همگانی بین شرکت‌ها و مجموعه های بزرگ در این عرصه است. این چالش، بدل به بلای جان منافع « adtech یا همان تکنولوژی تبلیغات» شده است تا جایی که شرکت های مطرح در این صنعت، بودجه های عجیب و غریبی برای مقابله با «ربات‌ های تقلب در بازی‌ها»، در نظر گرفته‌اند. زیرا به وسیله‌ی تقلب در این بازی‌ها، بسیاری از گجت‌ها و امکانات غیررایگان موجود در بازی‌ها، بدون هیچگونه پرداختی، در دسترس کاربران قرار می‌گیرند. بازیکنان برای بازی هایی که انجام می دهند، از رباتهای معروف به « service solution» برای برداشت منابع استفاده می کنند تا مجبور نشوند آنها را بخرند یا اینکه وقت زیادی را صرف به دست آوردنشان کنند. آنها می توانند ربات های ارزان قیمت یا حتی رایگانی! را خریداری کنند که تمام منابع را برایشان جمع آوری کرده یا قفل های موجود در بازی را بدون کمترین هزینه‌ای، بشکند!

درآمد هایی که از دست می‌رود!

کلاهبرداران از ربات ها برای جلو رفتن در مراحل مختلف بازی استفاده می‌کنند و سپس حساب های مربوط به افراد باتجربه و باسابقه را به بازیکنانی می فروشند که تازه‌ آمده و می خواهند در سطح پیشرفته شروع به کار کنند؛ یعنی «تازه‌ وارد» هایی که میخواهند از روی مراحل اولیه بپرند و راه هزار ساله را یک شبه طی کنند! این مسئله، مساوی است با گریختن هزاران دلار درآمد، از چنگ توسعه‌دهندگان و طراحان بازی های آنلاین! زیرا اگر «ربات‌ های تقلب در بازی‌ها» نبودند، گیمرها، ناچار بودند که برای پیش رفتن در بازی، خرید های درون برنامه‌ای بسیاری انجام دهند. مسئله‌ی دیگری که وجود دارد، ناامید شدن و حس نارضایتی گیمر های خوش‌انصاف! در مواجه شدن با بازیکن های متقلب است! زیرا بدون اینکه کسی جلوی کلاهبرداران را بگیرد، در بازی‌ها، به ماجراجویی می‌پردازند و با جولان های غیرمجازشان، عملا ریتم سالم بازی را به هم می‌ریزند. تشخیص این ربات ها، در شرایط فعلی، بسیار سخت به نظر می‌آید؛ زیرا کلاهبرداران، عملا هوش‌مصنوعی و یادگیری ماشینی را نیز به خدمت گرفته‌اند! شرکت Unbotify به عنوان یک راه‌حل قابل قبول، در تلاش است که نسل جدیدی از پلتفرم های سایبری را طراحی کند تا به کمک آن‌ها، بتوان از وجود این بر هم زنندگان نظم آنلاین، مطلع شده و به اصطلاح، دستشان را رو کند! این شبکه های امنیتی که «بیومتریک رفتاری یا behavioral biometrics» نام دارند، در واقع ربات های ناظم بازی های آنلاین هستند که باید با آنالیز دقیق اطلاعات سایبری، مچ کلاهبردارن را گرفته و شَرِشان را از سر باقی گیمرها، بکنند!

منبع
venturebeat

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا