اخبار

پهپادهای کشاورزی مهمانان جدید مزارع

سایبرپژوه– یک شرکت فعال در حوزه فناوری های کشاورزی در چین به نام «Jifei» اخیرا نوع جدیدی از پهپادهای کشاورزی را روانه بازار کرد که توانایی های فوق‌العاده‌ای در انجام امور مختلف زراعتی داشتند؛ بنابر گفته های مسئولان این شرکت، پهباد های کشاورزی، ۱۸۲ میلیون دلار برای صاحبان این مجموعه، درآمدزایی داشته است!

رونقی که کرونا با پهپادهای کشاورزی به زراعت داد!

رکورد جدید شرکت «Jifei» در کسب درآمد ۱۸۲ میلیارد دلاری، حسابی در فضای فناوری کشاورزی، سر و صدا به پا کرده است! لازم به ذکر است که این روند بازگشت سرمایه، به این زودی ها هم متوقف نخواهد شد! چرا که از اول شیوع ویروس کرونا تا به امروز، تقاضا برای پهباد های کشاورزی، مدام افزایش یافته است و شرکت های بزرگ چینی نظیر « Yuexiu» و « Xinxin» نیز با سرمایه‌گذاری های عظیم خود در این حوزه فناوری، تحولات بزرگی را در بازار این محصولات بوجود آورده اند؛ کووید ۱۹ با تحمیل قرنطینه به بخش های مختلف جامعه، موجب رواج دستگاه‌ها و ماشین آلات کنترل از راه دور شده است و در همین راستا، محصولات «Jifei»، توانسته اند جایگاه خوبی در بازار پیدا کنند؛ اولین نوع از پهباد های کشاورزی این شرکت، برای کمک به ضدعفونی کردن مناطق پرجمعیت بکار رفت و به واسطه تجربه‌ موفقی که در این زمینه از خود به جا گذاشت، به سایر حوزه های تکنولوژی هم راه پیدا کرد.

پهپادهای کشاورزی،جایگزینی برای کشاورزان!

در ژانویه ۲۰۱۹، شرکت «Jifei»، به پشتوانه سرمایه‌گذاری های مالی شرکت های بزرگی نظیر «Topsec»، «Ants Capital» و «Centerlab Investment Holding Limited»  از نسل جدید پهباد های کشاورزی خود رونمایی کرد. این ماشین های پرنده، می توانند بذرها را در سطح زمین های زراعی بپاشند یا مواد فله ای مختلف را درون کیسه، به این طرف و آن طرف ببرند؛ جستجوی مزارع، نظارت بر رشد محصولات و کمک به مدیریت دقیق زراعت از جمله توانایی های دیگر پهباد های کشاورزی است؛ این هلی‌شات ها، در کنار ماشین آلات کنترل از راه دور کشاورزی و سیستم های دیگری که بدون نیاز به حضور فرد در صحنه، کار های کشاورزی را انجام می‌دهند، یک سیستم بی‌نظیر از کشاورزی مدرن را پایه‌ریزی کرده اند؛ محصولات این شرکت به بیش از ۸.۷۲ میلیون کشاورز در سطح ۶۰۰ میلیون هکتار در ۴۲ کشور و منطقه مختلف از جمله ژاپن، کره و استرالیا خدمات ارائه می دهند. شرکت «Jifei» قصد دارد از سرمایه های جذب شده خود، برای تمرکز بر تحقیق و توسعه قابلیت های محصولات خود و ارتقاء وسایل کنترل از راه دور و دیجیتالی‌اش برای تحقق هرچه بهتر ایده‌ی «مزارع هوشمند» استفاده کند.

منبع
disruptiveinnovation

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا