اخبار

خرابکاری در تصفیه‌ خانه فلوریدا، یک قدم تا مسموم شدن!

سایبرپژوه– پلیس فلوریدا، طی روز های اخیر، یک گزارش امنیتی دریافت کرد که بنابر آن، یک هکر حرفه‌ای، توانسته است از راه دور به یکی از سیستم های رایانه‌ای در یک تصفیه ‌خانه‌ آب این ایالت دسترسی پیدا کرده و از این طریق، یک خرابکاری را در این تصفیه خانه به بار بیاورد!

مسموم کردن آب شهری

بر اساس گزارشات محلی، یک هکر از راه‌دور به یک سیستم رایانه ای در «اولدزمار» که یکی از بزرگترین تصفیه‌خانه های آب در فلوریدای آمریکاست، دسترسی پیدا کرده و تلاش کرده تا مقدار هیدروکسید سدیم موجود در جریان آب خروجی را به میزان ۱۰۰ برابر افزایش دهد! هیدروکسید سدیم که ماده ای بسیار آسیب‌زاست، یک ترکیب خورنده است که به مقدار کم برای کنترل اسیدیته آب استفاده می شود و در غلظت های زیاد و رقیق نشده، می تواند کشنده باشد. هم اکنون مقامات محلی و پلیس فدرال پس از اعلام و تایید این خرابکاری در تصفیه‌خانه، به همراه کلانتر شهرستان پینلاس، «باب گوالتیری»، در حال تحقیق و جست‌وجو هستند تا هرچه زودتر مظنون این عمل تروریستی را بیابند. به گزارش روزنامه‌ی ‌محلی، گوالتیری در یک کنفرانس خبری گفته است: «من شیمی دان نیستم، اما می‌توانم آنچه را می‌دانم به شما بگویم … اگر آن مقدار از آن ماده در آب آشامیدنی ریخته شود، احتمالا باید خود را برای مرگ یا دست کم یک فاجعه دسته جمعی آماده کنیم!»

رفع خطر آلوده کردن تصفیه‌خانه فلوریدا

خوشبختانه این عملیات خرابکاری در تصفیه‌خانه‌ی «اولدزمار» به سرانجام نرسید و مسئولین توانستند که جلوی این اقدام نابخردانه و دیوانه‌وار را بگیرند؛ در صورتی که هکر مورد نظر، موفق به این کار می‌شد، تا زمانی طولانی و نامعلوم، این منبع بزرگ تامین آب شهر به کلی بلااستفاده می‌شد و این به معنای از دست رفتن منبع آب یک جمعیت پانزده هزار نفره است! به گفته‌ی مقامات محلی، در حال حاضر، استفاده از آب تصفیه‌خانه، هیچ مشکلی خاصی ندارد و خطری مردم را تهدید نمی‌کند. البته ناگفته نماند که چند هفته پیش نیز شخصی از راه‌دور به سیستم یک نیروگاه نفوذ کرده بود و از این طریق بعد از برداشت و ایجاد بی‌نظمی در داده های نیروگاه، دست به خرابکاری زده بود؛ این گونه حملات علیه نیروگاه ها یا مراکز تولید انرژی زیادی انجام شده است اما معمولا به تصفیه‌خانه ها جزو اهداف هکر‌ها نیستند. حال که تا حد زیادی، خطر مسموم کردن جریان آب خروجی این تصفیه‌خانه، رفع شده است، مسئولین محلی کنترل‌ها و انجام دستورالعمل ها را به صورت دستی و نیمه اتوماتیک انجام می‌دهد تا عملا، دسترسی از راه دور و نفوذ به سیستم، ناممکن شود

منبع
futurism

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا