اخبار

تسلا، انجام معاملات اتوموبیل با بیت‌کوین را کلید زد

پذیرش رمزارزها به جای ارزهای عادی

سایبرپژوه– شرکت تسلا، در حال برنامه‌ریزی برای مدیریت خرید خودرو با بیت کوین است و به زودی نیز قوانین و بسته‌های ویژه‌ی خرید‌وفروش با بیت‌کوین را برای کنترل معاملات مشتریان ارائه خواهد داد. با توجه به خرید های عظیم شرکت های خودروسازی از رمز‌ارز بیت کوین، احتمالا تا آینده‌ای نه چندان دور، شاهد تغیراتی در بازار محصولات این صنعت خواهیم بود.

جهش خودروسازان به سمت خرید خودرو با بیت کوین

در شرایطی که شرکت های بزرگ خودروسازی با سرمایه های نجومی خود، برای خرید های عظیم در بازار بیت‌کوین اقدام می‌کنند، خبرگزاری رویترز به نقل از هیئت مدیره‌ی شرکت تسلا، طی یک گزارش اعلام کرد که این تولیدکننده‌ی خودرو های برقی، قصد دارد که به زودی، تسهیلات و پلتفرم های نوینی را برای انجام  معاملات اتوموبیل با بین‌کوین طراحی و به مشتریان خود ارائه دهد. پیش‌بینی ها بر این است که این تصمیم، توسط سایر فعالین و گردانندگان بازار خودرو مورد حمایت و استقبال واقع خواهد شد چرا که بسیاری از این نهادها و مجموعه‌ها، خودشان در بازار بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده اند؛ تا جایی که شرکت خودروسازی «ELON MUSK»، فقط به تنهایی ۱.۵ میلیارد دلار از منابع مالی خود را در بازار این رمزارز به جریان انداخته است. با توجه به تغیر جهت بازار های مختلف به سمت بیت‌کوین، کارخانجات «تسلا» تصمیم گرفته اند که به زودی، برای پرداخت سفارشات خود، بیت‌کوین را نیز به جای ارز های متداول (دلار و یورو) قبول کنند. همچنین توسط هیئت مدیره‌ی این شرکت، اعلام شده است که «تسلا»، توانسته‌است که مقادیر عظیمی از بیت‌کوین به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار را خریداری نماید. «ایلون ماسک»، مدیر عامل تسلا، از طریق حساب توییتری خود، آینده‌ی خوبی را برای این تصمیمات شرکتش پیش‌بینی کرد.

معتبر شدن یک بازار ناپایدار

سرمایه گذاری قابل توجه این خودروساز روی آینده‌ی یک ارز ناپایدار و بسیار پس حاشیه، یک معامله بزرگ و فوق‌العاده مهم است، زیرا این شرکت یکی از با ارزش ترین شرکت های خودروسازی در جهان است. حمایت این مجموعه از بازار بیت‌کوین قطعا حمایت های دیگری را نیز برای این رمزارز جذب خواهد کرد. چرا که با این تصمیم، احتمال اینکه هر کدام از شرکای این شرکت به دنبال خرید بیت‌کوین آن هم در مقیاس های عظیم باشند، بسیار بالا خواهد رفت؛ هر کدام از این خرید ها، اعتبار و ارزش این بازار را به شدت بالا خواهد برد و توجهات بیشتری را به سمت آن، جلب خواهد کرد. در کنفرانس خبری اخیری که برای پرسش و پاسخ با مدیرعامل شرکت تسلا، «ایلون ماسک» برگزار شد، او خود را یکی از حامیان و طرفداران بیت‌کوین معرفی کرد و گفت:«فکر میکنم که بیت‌کوین، در آستانه‌ی پذیرش مالی سرمایه‌های مردم معمولی قرار دارد.» او معتقد است که سرمایه‌داران و بانکداران جهانی، در پشتیبانی از رمز‌ارز ها بسیار کند عمل کرده اند؛ البته ناگفته نماند که این بازار ارز های رمزپایه، یکی از ناپایدارترین و غیرقابل پیش‌بینی‌ترین ها در نوع خود است و حمایت های مختلف شرکت تسلا از آن با اتخاد تصمیماتی نظیر عملی کردن انجام معاملات اتوموبیل با بین‌کوین و سرمایه‌گذاری در آن، از نظر بسیاری از کارشناسان یک ریسک بزرگ است!

منبع
futurism

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا