اخبارتکنولوژی و هوش مصنوعی

روزانه در واتساپ: ۱۰۰ میلیارد پیام!

سایبرپژوه– مارک زاکربرگ، مالک فیسبوک و واتساپ اخیرا اعلام کرد که روزانه حدود ۱۰۰ میلیارد پیام در اپلیکیشن واتساپ میان کاربران ردوبدل می‌شود.

البته واتس‌آپ در روز سال نوی میلادی نیز توانسته بود به چنین حجمی‌از پیام‌ها دست یابد. اما اکنون، کاربرانی میلیاردی این اپلیکیشن پیام‌رسان، روزانه ۱۰۰ میلیارد پیام را بر بستر این پلتفرم منتقل می‌کنند. در حال حاضر، رقیبی قابل ذکر برای واتساپ در این زمینه نیست و می‌توان گفت که این رقابت در ثبت بیشترین پیام‌های ارسالی، میان اپلیکیشن‌های تحت مالکیت فیسبوک همانند مسنجر مشاهده می‌شود.

هرگز این پیام های «ترسناک» را در واتساپ باز نکنید

برای درک بهتر این حجم از پیام باید گفت که فیسبوک در سال ۲۰۱۶ اعلام کرده بود، کاربران اپلیکیشن‌های واتساپ و مسنجر در کنار هم توانستند ۶۰ میلیارد پیام را میان هم ردوبدل کنند. البته تیم کوک، مدیرعامل اپل نیز در ماه مه میلادی امسال، اعلام کرد که میزان استفاده از فیس تایم و آی‌مسیج این شرکت رکورد جدیدی را ثبت کرده است.

با این حال، مدیرعامل اپل جزییات بیشتری را ارائه نداد و از هیچ عدد و رقمی‌حرف نزد. اما بدیهی است که هرگز اپلیکیشن‌های اپل نمی‌توانند به چنین عددهایی که از سوی مارک زاکربرگ اعلام شد، نزدیک شوند. البته اپلیکشن وی‌چت نیز جزو یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها برای ارسال پیام به شمار می‌رود اما در رابطه با میزان پیام‌های ارسالی روزانه، یارای رقابت با واتساپ را نخواهد داشت.

در اوایل سال ۲۰۱۴، حجم پیام‌های ارسالی روزانه کاربران حدود ۵۰ میلیارد پیام عنوان شده بود. در آن زمان، چیزی حدود ۵۰۰ میلیون کاربر از واتساپ استفاده می‌کردند که اکنون تعداد کاربران این اپلیکیشن از مرز ۲ میلیارد هم عبور کرده است.

واتساپ در بسیاری از کشورهای جهان، جزو پرکاربردترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان محسوب می‌شود. در حال حاضر، بیشترین تعداد کاربران واتساپ، هندی هستند. ویل کتکارت، مدیر واتساپ با انتشار توییتی عنوان کرد: ما امسال تمرکز خود را بیش از هر سال دیگری، روی ارتقای قابلیت‌های ارسال پیام معطوف کردیم تا با افراد نزدیک خود در ارتباط باشیم و کسب‌وکارهای خود را به پیش ببریم.

قابلیت پرداخت و جابجایی پول به واتساپ اضافه شد

متاسفانه هنوز اطلاعاتی در خصوص قابلیت‌های جدید واتس‌آپ در زمینه پرداخت‌ها ارائه نشده است. فعلا سرویس پرداخت از طریق واتساپ در کشور برزیل در حال تست و ارزیابی است و قرار است در آینده نزدیک، کاربران هندی نیز به صورت آزمایشی به این ویژگی دسترسی داشته باشند.

منبع
آی تی ایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا