اخباراقتصاد و سیاست سایبریتکنولوژی و هوش مصنوعی

مزاحمت مجازی؛ تفریحی که به زندان خواهد کشید

جزای نقدی و حبس، در انتظار مزاحمان مجازی

سایبرپژوه– سرهنگ امین یادگارنژاد رئیس پلیس فتا استان کرمان در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه خانمی ۲۳ ساله با در دست داشتن مرجوعه قضایی مبنی بر مزاحمت اینترنتی توسط شخص ناشناسی در شبکه اجتماعی واتس‌اپ، موجب برهم زدن آرامش وی شده است، پرونده‌ای تشکیل و در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

یادگارنژاد ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با به‌ کارگیری روش‌های فنی و شگردهای تخصصی، متهم را شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر کردند.

وی گفت: متهم دستگیرشده که جوانی ۲۵ ساله بود در بررسی‌های فنی و با مشاهده مدارک متهم ابتدا هرگونه جرم و ایجاد مزاحمتی را انکار می کرد اما پس از مواجهه با مستندات لب به سخن گشود و انگیزه‌اش از این اقدام تفریح و سرگرمی عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا استان کرمان افزود: هرگونه ایجاد مزاحمت و سلب آسایش در فضای مجازی جرم بوده و برابر قانون برخورد می‌شود. به گونه‌ای که فصل پنجم قانون جرائم رایانه‌ای به موضوع هتک حیثیت‌ و نشر اکاذیب پرداخته است.

سرهنگ یادگارنژاد بر اساس ماده ۱۶ قانون جرائم رایانه‌ای عنوان کرد : هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به نحوی که عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد

این مقام مسئول خاطرنشان کرد : سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و شماره تماس ۲۴۶۰۳ ۲۱۸ ۰۳۴ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

منبع
ایتنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا