اخباراقتصاد و سیاست سایبریتکنولوژی و هوش مصنوعی

جنگ میان دو جهان، هوش انسانی و هوش‌مصنوعی

سایبرپژوه – نیروی هوایی آمریکا در تلاش است که در آینده‌ای نه‌چندان دور سیستم پهپادهای خودکار و بر اساس هوش‌مصنوعی طی یک مانور جنگی در برابر انسان تست کند.

نیروی هوایی آمریکا مدت هاست که در تلاش است تا نحوه استفاده از هوش‌مصنوعی در عملیات‌ خود را موردبررسی قرار بدهد و حتی در سال ۲۰۱۶ نیز آزمایش‌هایی در این رابطه انجام داده است. هم‌اکنون محققان این بخش روی پهپاد خودکاری کار می‌کنند که برای از بین بردن هواپیمای خلبان دار در درگیری هوایی طراحی ‌شده است و این سیستم در جولای ۲۰۲۱ آماده بهره‌برداری خواهد بود.

گزارش‌های به‌دست‌آمده از مجله نیروی هوایی حاکی از آن است که لابراتوار تحقیقاتی نیروی هوایی آمریکا از سال ۲۰۱۸ روی جت جنگی خودکار کار می‌کند و تصمیم دارد که فناوری یادگیری ماشینی را در ابتدا در هواپیماهای درجه چندم نظیر F-16 و سپس هواپیماها پیشرفته‌تر نظیر F-22 و F-35 به کار ببرد.

 

البته جزئیات منتشر شده در این رابطه بسیار محدود است زیرا این یک پروژه نظامی است و به همین دلیل در معرض فیلتر شدید قرار دارد. بااین‌حال ، جک شاناهان به‌عنوان سرلشکر مرکز هوش‌مصنوعی پنتاگون در این رابطه اظهار کرد که این سیستم «در حال جابه‌جایی مرزهای» استفاده از ههوش‌مصنوعی در برنامه‌های نظامی است  و افزود که این تیم اطمینان دارد که این «دستگاه خواهد توانست انسان را شکست بدهد.»

بااین‌حال شاناهان همچنین اعلام کرد که به توصیه‌های احتیاطی ارائه‌شده توسط دیگر بخش‌های نوآوری خودکار اهمیت می‌دهد و اظهار کرده است که هنوز هیچ خودروی کاملا خودرانی در جاده‌ها وجود ندارد و به همین دلیل هیچ‌کدام از فناوری‌های روز دنیا صد در صد کامل و موفق نیستند.

بااین‌وجود چه این پروژه به اهداف خود برسد یا نرسد به لیست طولانی سایر نوآوری‌های هوش‌مصنوعی که توسط نیروی هوایی مورد کاوش قرار می‌گیرد می‌پیوندد. شاید یکی از برجسته‌ترین نوآوری‌ها در این رابطه پروژه هواپیماهای بدون سرنشین بال‌دار Skyborg است، که هدف آن ایجاد یک سیستم پشتیبانی هوایی مبتنی بر هوش‌مصنوعی برای خلبانان در آسمان است. علاوه بر این نیروی هوایی  و به‌طورکلی ارتش ایالات‌متحده  در حال حاضر سعی دارد تا یادگیری ماشینی را به همه بخش‌های عملیات ( از تعمیر و نگهداری تا استراتژی جنگی) اضافه کند.

منبع
ایتنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا