اخبارتکنولوژی و هوش مصنوعی

فناوری هوش مصنوعی ، فناوری‌برتر

سایبرپژوه – به‌طور کلی فناوری را می‌توان مواردی تعریف کرد که با کاربرد تلاش‌های مفهومی و مادی مورد تقاضا برای رسیدن به صلح و برطرف کردن مشکلات قطعی شکل می‌گیرد. فناوری هوش مصنوعی همچنین نتایج فوری را برای تکمیل الزامات زندگی مانند : سلامتی و ارتباطات تأمین و سهولت را در کارهای روزانه ما ایجاد می‌کند.

تقاضای فناوری هوش مصنوعی روز به روز در حال افزایش است و بشر با استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی در دستگاه‌ها، توانایی‌های انسان را تقلید و از تجارب آنها برای ساخت پلتفرم جدید برنامه‌ریزی شده با هدف کاهش تلاش‌های سخت استفاده می‌کند. بشر فناوری‌های هوش مصنوعی را در موارد زیر به‌کار می‌برد.

  • تشخیص صدا
  • خرد
  • راهبردها
  • تکنیک‌های حل مسئله

هدف فناوری هوش مصنوعی، علاوه بر تسریع فعالیت، برخوردار بودن از دقت و صحت اطمینان است. هوش مصنوعی برتر، یک علم بین رشته‌ای است که با وجود داشتن چندین متدولوژی در دستگاه‌های مختلف، یادگیری عمیق و شبکه‌های عصبی سودمند در هر بخش با پیشرفت همراه است. فناوری‌های هوش مصنوعی در زندگی روزمره، به جنبه های مختلف مراقبت‌های بهداشتی، تجاری، بانکی، مالی و یادگیری کمک می‌کنند.

تولید زبان طبیعی

تولید زبان طبیعی (NLG)، داده‌های ساختاری متنوع را به زبان داده قابل خواندن برای مردم تبدیل و بررسی و فاصله بین انسان و ماشین را کمتر می‌کند. به همین دلیل سیستم‌ها می‌توانند با یکدیگر کار کنند. آخرین فن‌آوری هوش مصنوعی عمدتاً در تشخیص کلاهبرداری، نگهداری تحلیلی و مدیریت توافق استفاده می‌شود.

تشخیص گفتار

تشخیص گفتار، یکی از بهترین و خواستارترین فن‌آوری‌های مصنوعی است که شکل‌ها و زبان‌های متنی را شناسایی و آن را به داده‌های عددی تبدیل می‌کند. آخرین فن‌آوری در هوش مصنوعی توسعه یافته به‌وسیله سیری (Siri) در شبکه‌های عصبی استفاده می‌شود که در آن در تشخیص صدای برنامه‌های تلفن همراه با فرد در تعامل است.

پلتفرم یادگیری ماشینی

این پلتفرم، برای بدست آوردن نسبت صحیح مخاطبان از طریق بازاریابی دیجیتال ایجاد شده است. فناوری‌های اطلاعاتی سود بیشتری برای سازمان‌ها و در کارهای اجتماعی برای ایجاد گزارش فراهم می‌کنند. آنها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده‌اند که می‌توانند بدون هیچ کمکی کارهای خود را انجام دهند.

دفاع سایبری

دفاع سایبری، مکانیسم دفاعی شبکه رایانه‌ای شامل واکنش به حوادث و حفاظت از زیرساخت‌های مهم است. نسل جرایم سایبری در هک اطلاعات شخصی نهفته است و برای مقابله با حملات سایبری بسیار پیچیده، دفاع سایبری با هدف محافظت از اطلاعات شخصی، دارایی‌های تجاری و سایر داده‌های ما در برابر جرایم رایانه‌ای و اینترنتی وجود دارد.

تشخیص چهره

تشخیص چهره، زیرمجموعه فناوری هوش مصنوعی است که به عنوان تعیین کننده هویت در اهداف مختلف برای مطابقت با تصاویر در موارد امنیتی، تشخیص بیماری‌ها و روش‌های پرداخت شرکت‌ها کار می‌کند. اکنون هوش مصنوعی پیشرفته در شرکت‌ها در قفل‌های چهره و در آموزش ربات‌هایی مانند اتومبیل‌های خودکار استفاده می‌شود.

عوامل مجازی

«Virtual Agent»، یک عامل یا برنامه در حوزه فناوری است که قادر به برقراری تعامل با انسان‌ها و ارائه خدمات به مشتریان و سرویس میز فناوری اطلاعات است. شمار روزافزون «Chatbots» برای حل مشکلات آنلاین مردم و پاسخ دادن به سؤالات آنها به‌صورت خودکار از طریق برنامه‌های پیام‌رسان استفاده می‌شوند.

مدیریت تصمیم‌گیری

مدیریت تصمیم‌گیری، یک فناوری اطلاعاتی است که برای تصمیم‌گیری خودکار مورد استفاده قرار می‌گیرد و اکنون هوش مصنوعی پیشرفته در انواع برنامه‌های تجاری مانند تصمیم‌گیری در بازاریابی، مدیریت ارتباط مشتریان (CRM)، سیستم پیشنهاد دهنده، حل مسئله، کاوش ذهن و تجزیه و تحلیل افزوده برای کمک به انسان ادغام شده است.

یادگیری عمیق

یادگیری عمیق، یک یادگیری بدون نظارت است. این فناوری فراتر از هر برنامه کاربردی خودکار، در تصویر، گفتار و تشخیص احساسات وجود دارد. ماشین‌ها پس از کار و آموزش زیاد از طریق شبکه‌های عصبی با توجه به کاهش اشتباهات برنامه‌ریزی می‌شوند.

تشخیص احساسات

این بهترین نوع هوش مصنوعی، به ثبت یا خواندن عبارات یا احساسات بسیار پیچیده ناشی از داده‌های گفتاری و چهره شخص در یک ثانیه کمک می‌کند و از این طریق می‌توانیم در بازجویی یا زمینه‌های دیگر به نتیجه برسیم.

اتوماسیون فرایند روباتیک

روبات‌ها زیست‌شناسی مانند انسان ندارند، اما در راهبردهای تفکر خود از انسان‌ها کپی می‌کنند. آنها می‌توانند همانند انسان کارهای سنگین بسیاری را انجام دهند و ضمن پشتیبانی از سیستم تجاری، می‌توانند کار خود را به‌طور خودکار با دقت انجام دهند. اما این به معنای جایگزینی انسان نیست.

تولید محتوا

تولید محتوا، یک هنر انسانی مانند : نوشتن مقاله، پست وبلاگ، نوشتن جستجوگرها و هر نوع مطالب تحقیقاتی، کارهای رسمی و غیررسمی است و حتی می‌توان مستندات را با وجود هرگونه اشتباه از طریق فن‌آوری‌های اطلاعاتی بررسی کرد. نشان مشخصه‌ها مانند موارد زیر هستند :

  • «USA Today»
  • «Hearst»
  • «CBS»

می‌توان از فناوری هوش مصنوعی برای پرورش مطالب خود استفاده کرد؛ «Wordsmith» یک ابزار محبوب در تولید محتوا است.

اتوماسیون بازاریابی

با استفاده از فناوری می‌توان بازاریابی، بازده فروش و جذب مشتری را بهبود بخشید و همین امر باعث سودآوری و رشد سریع‌تر خواهد شد. فناوری مصنوعی تأثیر زیادی در صنعت و جهان داشته است. این فناوری کمک می‌کند تا درصد دسته‌های مختلف از مردم در بازار با منافع مشترک بیرون بیایند. در حال حاضر «ADEXT AI» اتوماسیون بازاریابی با رتبه بالا است.

بیومتریک

بیومتریک، برای شناسایی هویت فرد از طریق انگشت‌نگاری، حالات صورت، تشخیص صدا و اسکنر شبکیه استفاده می‌شود. این آخرین فناوری در هوش مصنوعی برای محافظت از اطلاعات مهم به کار می‌رود و در تلفن‌های همراه اندرویدی نیز وجود دارد. برای این بهترین فناوری مصنوعی، احراز هویت چندگانه برای شناسایی لازم است.

سخت‌افزار بهینه‌سازی شده «AL»

در فناوری اطلاعات، این سخت‌افزار مطابق میل ما طراحی و بهینه شده و می‌توان آن را در هر وسیله قابل انتقال وارد کرد. هدف اصلی این فناوری، افزایش بهره‌وری عملکرد شتاب دهنده‌های ای‌ال (ASICs و GPGPU) است که باعث کاهش اندازه گیت‌های منطقی برای سرعت بخشیدن به کار می‌شود.

استادیار دانشمند

آخرین فن‌آوری در هوش مصنوعی، دیدگاه را به رسمیت می‌شناسد و مسیری جدید را برای دانشمندان فراهم می‌کند. فناوری‌های هوش مصنوعی برتر با کپی از هوش انسانی ثابت می‌کند که بسیار فنی‌تر از انسان است، زیرا آنها می‌توانند کلان داده‌ها را محاسبه کنند. با این حال، آنها ۴۸ درصد نیروی کار ایالات متحده و بیش از ۲۳۰ میلیون دانشمند را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

منبع
سایبربان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا