تکنولوژی و هوش مصنوعی
موضوعات داغ

محققان کره ای، با رونمایی از خورشید مصنوعی جدید، جهان را شگفت زده کردند

سایبرپژوه– بسیاری از کشورها در حال آماده شدن برای ساخت خورشید مصنوعی برای تولید انرژی بیشتر هستند. پس از چین، کره‌جنوبی نیز در ساخت خورشید مصنوعی خود موفق بوده‌است. این خورشید مصنوعی می‌تواند به مدت ۲۰ ثانیه در دمای بالای ۱۰۰ میلیون درجه سانتیگراد بدرخشد.

خورشید مصنوعی، پلی به آینده!

خورشید منبع اصلی انرژی برای زمین ما است و به خاطر آن انسان‌ها، گیاهان و حیوانات، می‌توانند غذایشان را به دست آورند. علاوه بر نیروی مورد نیاز در چرخه غذایی، خورشید، تاثیر بسزایی در تامین انرژی های جهان نوین ما دارد؛ همچون برقی که از طریق پانل‌های خورشیدی از نور قوی خورشید تولید می‌شود. بسیاری از کشورها در حال آماده شدن برای ساخت خورشید مصنوعی برای تولید انرژی بیشتر هستند. پس از چین، کره‌جنوبی نیز در ساخت خورشید مصنوعی خود موفق بوده‌است. این خورشید مصنوعی، رکورد جهانی را برای طولانی‌ترین درخشش در نمونه های مشابه که تا به حال ایجاد شده‌است، ثبت کرده. خورشید ساخته‌شده توسط کره‌جنوبی در دمای بسیار بالاتری از خورشید واقعی می‌درخشد. پیش از این، دانشمندان در کره‌جنوبی موفق به تولید کوره‌ای مصنوعی شده بودند.

آیا خورشید مصنوعی، ابر قدرت های جدید جهان را تعریف خواهد کرد؟

آن‌ها از یک دستگاه ترکیب ابر رسانا به نام اختصاری (‏KSTAR) ‏برای این ترکیب استفاده کردند. موسسه «Fusion Energy» کره (با علامت اختصاری‏KFE) یک رکورد جهانی را با درخشش مصنوعی تا ۱۰۰ میلیون درجه به مدت ۲۰ ثانیه ثبت کرد. سال ۲۰۲۰ این موسسه از عملکرد کوره پلاسمایی سال قبل خود که تنها به مدت ۸ ثانیه تابش می‌کرد، پیشی گرفت. موسسه (‏KFE) ‏پس از ادغام کوره مصنوعی خود با محصول KSTAR و گسترش مطالعات خود به حوزه های مختلف علوم از جمله فیزیک در سال ۲۰۱۸ موفق به طراحی تئوریک این سیستم جدید شدند. این اولین باری نیست که یک کشور در تاباندن خورشید مصنوعی در دمای بالا به موفقیت رسیده است. خورشید مصنوعی ساخته شده توسط دانشمندان چینی که چندی پیشتر، از آن رونمایی شد،  در ۱۵۰ میلیون درجه سلسیوس می‌درخشید. امروزه، برق برای هر کاری بسیار ضروری شده‌است، کار مداوم در شرکت و کارخانه‌ها بدون برق، امکان ندارد. در چنین وضعیتی، ایجاد یک خورشید مصنوعی که میتواند منبع مهمی برای تولید الکتریسیته به شمار رود، به یک راه آسان تبدیل شده‌است. هر کشوری در بومی سازی این تکنولوژی دست پیدا کند، می‌تواند به عنوان ابرقدرت جدید جهان ظاهر شود. اکنون جالب خواهد بود که ببینیم کدام کشور بعد از چین و کره‌جنوبی در ساخت خورشید مصنوعی و تاباندن آن برای مدت طولانی موفق خواهد بود. ایجاد یک خورشید مصنوعی و به دست آوردن انرژی خورشیدی از آن دستاورد جدیدی برای بشریت خواهد بود.

2

منبع
untoldscience

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا