اینفوگرافیکتکنولوژی و هوش مصنوعی
موضوعات داغ

چگونه بلاکچین آموزش را متحول خواهد کرد

سایبرپژوه– آمارها نشان می‌دهد که در زمانه‌ی معاصر ما وضعیت آموزش در جهان دستخوش تحولات زیادی شده است. این موضوع معمولا به زیان اقشار آسیب‌پذیر اجتماع بوده است. جمعیت مهاجران و آوارگانی که از جنگ، قحطی و عوامل دیگر بی‌جا و مکان شده‌اند در این بین بیشترین آسیب را از فضای حاکم آموزشی دیده‌اند. این افراد بعد از مهاجرت معمولا مدارک تحصیلی‌شان را از دست داده‌اند یا در کشور مقصد امکان اثبات مدارج طی‌شده‌ی تحصیلی را ندارند و در بسیاری از مواقع از ادامه‌ی تحصیل باز می‌مانند. در آمریکا نیز افراد توانایی پرداخت هزینه‌ی شهریه‌ی مدرسه و دانشگاه‌های خصوصی را ندارند و معمولا در صورت تحصیل به مشاغل تمام‌وقت اشتغال دارند. بسیاری از محصلان تا سالیان طولانی بعد از فارغ‌التحصیلی درگیر بازپرداخت وام‌های دانشجویی‌اند.

مشکلاتی که گفته شد و بسیاری از مسائل دیگر، جوامع امروزی را نیازمند سیستم آموزشی بازتری کرده است و فناوری بلاکچین توانایی فراهم کردن چنین سیستم آموزشی امن و آزادی را داراست که به نوبه‌ی خود امکان‌های تازه‌ای را فراروی محصلان آینده قرار خواهد داد. امکاناتی که می‌توان آنهار را پایه گذار شیوه جدیدی از آموزش دانست. دوره‌های آزاد آنلاین که به وسیله ارزهای رمزنگاری شده تغذیه می‌شوند، ارائه مواد درسی مجانی در بستر اینترنت و دادن جایزه توکنی به شرکت کنندگان و قابلیت دسترسی به دورهای مدارس دیگر و رقابت با دانش آموزان آنها نمونه ای از این امکانات مذکور هستند.

این روند جدید آموزشی، زیرساخت‌های تسهیل کننده‌ای را نیز در نظر گرفته. مثلا ارائه کلید کاربری اختصاصی برای همه کاربران جهت دسترسی به اسناد و سوابق تحصیلی، امکان تحصیل و استفاده از دوره‌ها از هر کجای جهان و مهمتر از همه، امکان ذخیره سازی کلیه اطلات، اعم از متون آموزشی، سوابق تحصیلی، رزومه، سوابق مالی و … .

نتیجتا می‌توان گفت با توجه به جریانی که با تکنولوژی بلاکچین به راه خواهد افتاد، آینده آموزش بر اساس بلاکچین خواهد بود.

 

بلاکچین و آینده آموزش

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا