اخبار

رونمایی از جدیدترین محصولات دفاعی نیروی زمینی ارتش

سایبرپژوه نیروی زمینی ارتش با تکیه بر ظرفیت خوداتکایی سازمان جهاد خودکفایی به انواع «رانش یکم»، تیام ۱۴۰۰ و سامانه پرواز جمع و سامانه پرواز شبکه‌محور مبتنی بر هوش مصنوعی مجهز شد. سامانه‌های هشدار دهنده امواج راداری، هشداردهنده لیزری با ویژگی محمول برپهپاد در مراسم رونمایی از محصولات دفاعی سازمان جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش به این نیرو الحاق شد.

رانش یکم و تیام ۱۴۰۰

«رانش یکم (موتور پیشران و راه اندازی موتور‌های اصلی هواپیما)» که یکی از محصولات دفاعی نیروی زمینی ارتشِ رونمایی شده در این مراسم بوده، دارای قابلیت کاربردی در هواپیما‌های سبک تک نفره، قایق‌های بدون سرنشین و انواع سامانه‌های موشکی و سامانه‌های پهپادی است؛ وزن کم، دور بالا، تنوع در سوخت و سقف پروازی بالای آن در مقایسه با موتور‌های پیستونی که رقیب این محصول به حساب می‌آیند، امتیازات ارزشمندی شمرده می‌شوند. «تیام ۱۴۰۰» (سامانه خود حفاظتی پهپادی کشف و شناسایی رادار‌های هدایتی و مراقبت هوایی دشمن محمول بر پهپاد)، فصلی دیگر از ما می‌توانیم در مسیر خودکفایی است؛ این سامانه از نسل جدید باند‌های فرکانسی برخوردار است و  قابلیت آشکارسازی انواع سیگنال راداری مراقبت هوایی را دارد تا به صورت هوشمند، سیگنال دریافتی را به منظور مقابله و مختل کردن به اخلال گر منتقل کند.

 

پرواز جمع و سامانه‌های اخلال‌گر ارتقایافته زمین پایه

سامانه پرواز جمع، متشکل از پهپاد پیشرو، پهپاد‌های دنباله‌رو و ایستگاه زمینی بوده که قابلیت اجرای عملیات به صورت آنلاین و یا برنامه‌ریزی شده با پهپاد‌های دنباله‌رو را دارا است؛ انجام ماموریت‌های شناسایی، مراقبت و انهدام اهداف زمینی و پروازی دشمن، برد عملیاتی و مداومت پروازی مناسب، قابلیت شبکه شدن از ۳ تا چند فروند بر روی انواع پهپاد‌های داخلی، دارای لینک امن و سیستم هدایت کنترل کاملاً بومی، از دیگر قابلیت‌های پرواز جمع است. طا‌ها ۱۴۰۰ (سامانه اخلالگر رادار‌های مراقبت هوایی دشمن محمول بر پهپاد)، از دیگر محصولات دفاعی نیروی زمینی ارتش است که در این مراسم رونمایی شد. این سامانه بوسیله آنتن‌های جهتی به شکل هوشمند، قابلیت تحت پوشش قرار دادن منطقه وسیع عملیاتی و ایجاد امنیت پروازی انواع پهپادها در منطقه دشمن را دارد؛ وزن کم، هوشمندی، ولتاژ مصرفی پایین و قابلیت نصب سریع و آسان به بدنه این محصول دفاعی کاملاً ایرانی، اهمیت زیادی به آن بخشیده است. سامانه‌های اخلال‌گر ارتقایافته زمین پایه، مأموریت مقابله با تهدیدات پهپادی و سامانه‌های هدایت پذیر از راه دور با ایجاد اخلال در سیستم هدایت و ناوبری این نوع تهدیدات را بر عهده دارد؛ این محصول دفاعی ایرانی، با قابلیت اخلال در اکثر باند‌های فرکانسی، بهره‌برداری در کلیه مناطق عملیاتی و صحنه نبرد، استقرار سریع، تداوم در بهره برداری، از ویژگی هوشمندی و عدم نیاز به کاربر برخوردار است.

منبع
airlinepress

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا