تکنولوژی و هوش مصنوعی

استفاده از فناوری بلاک چین می تواند اعتماد انسان را به هوش مصنوعی افزایش دهد.

در حالی که هوش مصنوعی (AI) کمک بزرگی به بهبود زندگی انسان می کند، همچنین سوالات چالش­برانگیزی را مطرح می کند. با این حال، فناوری بلاک چین می تواند در افزایش اعتماد انسان به سیستم های مبتنی بر هوش مصنوعی کمک زیادی کند.

هوش مصنوعی یک فناوری نسل جدید است که در آن ماشین‌ها و سیستم‌های اطلاعاتی، نوعی هوش را ایجاد می­کنند که هوش طبیعی انسان‌ها را در تعامل با محیط شبیه‌سازی می‌کند. با این حال، موفقیت هر سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی، علاوه بر عوامل دیگر، به اعتمادی که ذینفعان به فناوری هوش مصنوعی نشان می دهند نیز بستگی دارد. داده ها، مدل ها و تجزیه و تحلیل سه جزء کلیدی فناوری هوش مصنوعی هستند. می توان این سه جزء کلیدی را با استفاده از فناوری بلاک چین غیرمتمرکز کرد که بدون شک سطح اعتماد و اطمینان کاربران نهایی را در سیستم های مبتنی بر هوش مصنوعی افزایش می دهد.

یکی از بزرگترین فیزیکدانان قرن، استیون هاوکینگ، گفت: “توسعه هوش مصنوعی کامل می تواند پایان نسل بشر باشد .”با پیشرفت تکنولوژی، اعتماد به یک عامل حیاتی در تعاملات انسان و فناوری تبدیل شده است. در گذشته، مردم به فناوری عمدتاً به این دلیل اعتماد داشتند که مطابق انتظار عمل می کرد. در مورد هوش مصنوعی اما ظهور مسیرهای جدید به دلیل چالش های فراوان کمی دشوار شده است. از جمله این چالش ها می توان به باراخلاقی و قضاوت های ارزشی انسانی اشاره کرد که هنوز مورد بحث است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا