اخبارتکنولوژی و هوش مصنوعی

پردرآمدترین استارت آپ جهان!

غول نوظهور کسب و کار جهان را بهتر بشناسید.

سایبرپزوه – بر اساس گزارشی که اخیرا توسط CB Insight منتشر شده، استارت آپ فین‌تک Grab (در حال حاضر خصوصی، شرکت نوظهور)، بالاترین میزان بودجه را در میان این شرکت‌ها به خود اختصاص داده است. این کسب و کار سنگاپوری همچنین ارائه دهنده سرویس‌های حمل و نقل اشتراکی و تحویل غذا است، که تا حدی نشان می‌دهد چرا بودجه این استارت آپ بسیار بالاتر از سایر همتایان فین‌تک خود است.

قابل ذکر است که فین‌تک یا فناوری مالی، به معنای کاربرد نوآورانه فناوری در ارائه خدمات مالی است و به شرکت‌هایی اشاره دارد که با کاربرد تکنولوژی تلاش می‌کنند خدمات مالی را کارآمدتر کنند.

شرکت Grab، با ارائه خدمات رزرو تاکسی کار خود را آغاز کرد و سپس با ارائه تلفن همراه و پرداخت آنلاین از طریق کیف پول موبایلی، فعالیت خود را در فین‌تک شروع کرد.

گفتنی است که GrabPay همچنین انتقال وجوه را ارائه می‌دهد که برای کاربران امکان پرداخت تاکسی یا صورت‌حساب غذا یا انتقال پول به اعضای خانواده را فراهم می‌کند. این سرویس همچنین برای حواله وجوه، پرداخت در فروشگاه‌ها و دسترسی کاربران به معاملات و دریافت امتیاز برای جایزه، استفاده می‌شود.

در میان ۲۵۰ استارت آپ فین‌تک که توسط CB Insights ارائه شده، ۲۰مورد از آنها در هند و ۱۰مورد نیز در سایر نقاط آسیا واقع شده است.

جالب توجه است که تنها سه مورد از این شرکت‌ها در چین قرار دارند که ممکن است نشانه‌ای از اشباع بازار باشد که چندین ارائه دهنده پرداخت فین‌تک عرضه عمومی شده و سایر نمایندگان فین‌تک را به رخ می‌کشد.

تجمع بالای استارتاپ‌های فین‌تک در هند می‌تواند به معنی قرار گرفتن این کشور در ردیف بعدی برای انقلاب فین‌تک باشد.

در نمودار ارائه شده، استارتاپ‌های فین‌تک با بالاترین میزان بودجه در جهان را مشاهده می‌کنید؛

استارتاپ فین تک

منبع
اقتصاد آنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا