اخباراقتصاد و سیاست سایبری
موضوعات داغ

مقابله با تحریم ارز و سلطه دلار با رمز ارز ملی

سایبرپژوه طبق گفته محمدرضا حسین‌زاده ، مدیرعامل بانک ملی همه بسترها برای راه اندازی رمز ارز ملی ایران آماده بوده و برای آغاز فعالیت آن نیاز به صدور قوانین و دستورالعمل‌های لازم توسط بانک مرکزی است.

ایجاد رمز ارز ملی

مدیرعامل بانک ملی درباره ایجاد رمز ارز ملی برای مقابله با تحریم‌ها، اظهار داشت: اکنون برای صادرات و واردات، نیاز به جابجایی و انتقال پول از طریق شبکه بانکی است، اما زمانی که بلاک چین و رمز ارز مورد استفاده قرار گیرد، دیگر این مشکلات و دردسرها وجود نخواهد داشت و می‌توان بخشی از مشکلات دوران تحریم را از این طریق رفع کرد.

محمدرضا حسین‌زاده درباره پیشنهاد رئیس جمهوری به کشورهای اسلامی برای راه‌اندازی رمز ارز مشترک و نقش آن در دور زدن تحریم گفت: برای همکاری با سایر کشورها نیاز به توافق دولت‌ها با یکدیگر است که اگر این توافق ها انجام شود، در داخل کشور محدودیت و مشکلی نداریم و با سرعت می‌توانیم آن را آغاز کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در صورت راه‌اندازی این رمز ارزها به شکل توافق با سایر کشورها، به راحتی می‌توان تبادل مالی انجام داد. حسن روحانی اواخر آذر امسال در اجلاس کشورهای اسلامی در مالزی، پیشنهاد استفاده از رمزارزها برای تبادل مالی میان کشورهای اسلامی را مطرح کرد که مورد استقبال قرار گرفت.

بر این اساس، ماهاتیر محمد، نخست وزیر مالزی موافقت خود را با طرح رییس‌جمهوری ایران در اجلاس سران کوالالامپور ۲۰۱۹ مبنی بر ایجاد تاسیس «بازار مشترک کشورهای اسلامی در حوزه اقتصاد دیجیتال» و همکاری و تبادل تجربیات در زمینه رمز ارزها اعلام کرد.

حسین‌زاده با بیان اینکه بسترهای لازم برای راه اندازی رمز ارز ملی در کشور آماده است، اضافه کرد: در کشور ما دانش فنی خوبی وجود دارد و چهار بانک با مشارکت یکدیگر طرح رمز ارز ملی ققنوس را طراحی کرده‌اند. وی اظهار داشت: تقریبا همه کارها آماده شده، اما برای آغاز فعالیت آن نیاز به قوانین و دستورالعمل‌های لازم است که باید توسط بانک مرکزی صادر شود.

طرح فینادات

حسین‌زاده درباره توسعه بانکداری الکترونیک و فناوری‌های جدید گفت: طرح «فینادات» برای حمایت از استارتاپ‌های مورد نیاز شبکه بانکی اجرا شده که از طریق آن در طرح‌های مورد نیاز سرمایه‌گذاری می‌شود. وی ادامه داد: همچنین قراردادهایی با صندوق نوآوری و شکوفایی امضا شده تا استارتاپ‌هایی که نیاز به حمایت مالی دارند، مورد حمایت قرار گیرند.

منبع
فینمگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا