اخباراقتصاد و سیاست سایبریتکنولوژی و هوش مصنوعی

توئیتر و فیس‌بوک باید به اتحادیه اروپا ، گزارش عملکرد بدهند

سایبرپژوه – اتحادیه اروپا از فیس‌بوک، توییتر و گوگل درخواست کرده است که در رابطه با اقدامات مرتبط با مبارزه علیه نشر اکاذیب به‌صورت ماهانه به مقامات رسمی مرتبط گزارش بدهند.

جوزف بورل به‌عنوان رییس پلیس خارجی اتحادیه اروپا و ورا جوروا به‌عنوان معاون ارزش‌ها و شفافیت کمیسیون اروپا اظهار کرده‌اند که فیس‌بوک، گوگل و توییتر باید در رابطه با تلاش‌هایشان برای مبارزه با کمپین‌های نشر اکاذیب به آن‌ها گزارش دهند.این مقامات علاوه بر نگرانی‌ها در رابطه با تأثیر نفوذ روسیه و چین بر سیاست‌های اروپا به فکر آسیب مستقیم به مردم از طریق اشاعه اطلاعات نادرست و داستان‌های ضد واکسن نیز هستند. جوروا در این رابطه گفت:« اکاذیب نه‌تنها سلامت دموکراسی ما را به خطر می‌اندازد بلکه به ‌سلامت شهروندان ما نیز آسیب می‌زند.»

این گزارش‌ها نه‌تنها تلاش‌های مرتبط با مبارزه با اکاذیب منتشر شده در رابطه با کرونا را شامل می‌شود بلکه تلاش‌هایی که این شبکه‌های اجتماعی برای نشر اطلاعات درست انجام می‌دهند را نیز دربرمی‌گیرد. علاوه بر این جوروا اعلام کرد که کمپانی تیک‌تاک برای مبارزه با اخبار جعلی به  آئین‌نامه داوطلبانه عمل در مورد اطلاعات غلط پیوسته است.

این کمپانی متعهد شده است که حقیقت و شفافیت را در تبلیغات تقویت کند، سیاست‌های مبارزه با هویت‌های جعلی و روبات‌ها را اجرا کرده و در زمان نیاز اطلاعات معتبر را در اولویت قرار داده و به محققانی که در حال بررسی کمپین‌های نشر اکاذیب هستند کمک کند.

بااین‌حال تمامی این اقدامات روی رویکرد فعلی تیک‌تاک تأثیر چندانی نخواهد گذاشت اما نشان دهنده آن است که این شبکه اجتماعی تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا به دنیا نشان بدهد که اطلاعات و کمپین‌های آن هیچ ارتباطی با دولت چین ندارد و تحت تأثیر مقامات این کشور نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا